CHICAGO!!

Denna vackra söndag tog jag och Lovisa tåget in till Chocago för att shoppa lite. Ja, men det blev ju mycket shopping av ju;) hehe

Dagen började med att vi möttes upp vid tågstationen runt 9.25 någon gång. Tåget avgick 10 minuter senare och efter ytterligare 45 minuter befann vi oss på Chicagos alla gator. Vi började traska, ingen taxi här inte. Det tog oss ett litet tag att lista ut var vi var och hur vi skulle komma dit vi ville, men två svenskar i Chicago klarar av det mesta och vi fann oss till rätta i den stora staden. Vi påbörjade vår 8 timmar långa promenad. Vi promenerade bort till Millenium park med bönan, vidare till sjön och sen efter det var vi överallt och ingenstans!

Vi lyckades hitta Michigan Ave. och forever 21. Där spenderade vi en timme eller så - det var ju faktiskt 2 våningar, så vad tusan hade ni förväntat er egentligen?! Jag hittade lite nya shorts, ett linne och en tröja. Sedan fortsatte vi vår promenad genom Chicago för att leta upp ett bra ställe att äta lunch på. Det slutade med att vi gick in på Domenicks och köpte sallad & sushi och hade en liten minipicknick i en park. Sen traskade vi vidare till vår andra affär denna dag - H&M.

Men däremellan, picknicken och H&M lyckades vi villa bort oss lite, men kom på rätt spår igen efte en liten extra runda. En snabbis inne på H&M innan vi traskadde med raska steg mot tågstationen. Eftersom jag är SÅÅÅ otroligt duktig på att läsa dessa tidtabeller kom vi en hel timma för tidigt till tågstatonen. Höll på att dö lite av törst så letade runt efter en Starbucks! Vi hade nog fått i oss något konstigt (mest troligt för mycket frisk luft!) för här började det gå utför! Vi frågade efter vägen, de förklarade och pekade och vi gick i den riktning de visade. Vi hittade ingen Starbucks så än en gång frågade vi efter vägen, snäll människa pekade i motsatt riktning, så det var bara till att vända om igen och promenera lite till. Vi hittade Starbucks och den var STÄNGD! Underbart! Vi traskade tillbaka till tågstationen och köpte en smoothie där.

Satt och bubblade omallt och ingenting. Hoppade på tåget och 45 minuter senare var vi åter igen i AH. Gick hem, åt kvällsmat, kollade CSI MIAMI, uppdaterade bloggen och nu ska jag prova alla mina nya inköp (bilder kommer!) och efter det krya ner i sängen och läsa min alldeles mycket braiga bok!

Imorgon ska jag spela volleyboll igen för förtsa gången på två år. Det är menat att misslyckas! Då jag tänker på det viset är sinns det ju ingen chans att jag blir besviken om det inte blir som jag vill! Positivt tänkande var det ja! xD

Tack och hej leverpastej! :)

Kommentarer
Postat av: Pappa John Arvidsson

Hej,hej...det lät som ni hade kul i chicago och lite motion fick ni ju också, härligt det är alltid nyttigt...ha,ha..lycka till med volleybollen jag håller tummarna för att det går bra för dig..puss och kram paps

2011-06-07 @ 00:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0