SEMESTER!!

Ja, men hallå där alla människor. Jag lever, bara så ni vet;) Jag är åter igen hemma i Chicago, som jag för övrigt inte vet om jag skulle kunna kalla det hem längre? Mest troligt inte, eller en vecka till kanske?! Det återstår och se.

I alla fall, vi hade en härlig semester i Miami och jah tänkte att ni kanske skulle vilja ha en liten uppdatering om vad som hände de sista dagarna där. Det var ju trots allt den näst sista dagen som var den mest spännande dagen;)

På måndagen (ni har ju redan hört om lördagen och söndagen) gick vi upp runt 9.30 för att göra oss redo för dagens stora äventyr - att simma med delfiner. Vår bil kom och hämtade oss runt 10.15 och körde oss sedan till parken där vi skulle få uppleva detta. Vi skulle inte simma med delfinerna förän 11.30 så innan dess hann vi kolla på 2 olika delfinshower. Det var lite smått kul att se... faktiskt! Sen var det då vår tur att simma med dessa härliga små varelser. Det blev till att klappa, pussa och krama de små varelserna innan det var dags att simma med dem. Man sträckte bara ut handen och greppade tag i fenan och sen simmade de iväg med en. En häftig upplevelse. Vi fick kolla på dem under vattnet och lyssna när de "pratade" under vattnet. Sen efter det var våra 30 min med delfinerna över.
Vi bytte om från de sliskiga våtdräkterna inna vi skyndade över till fotoshopen för att inhandla våra kort. Galet dyrt, men ett minne för livet, så vafan xD :)

Sen hade vi runt 1,5 timme på oss att spendera i parken och vi passade då på att kolla delfinshowen igen så vi kunde få ytterligare några bra bilder. Stötte för övrigt på två andra svenska mnniskor där borta! Tänka sig vad världen är liten:)

När klockan slog 15 så tog vår bil oss tillbaka till vårat hotell. En fågel viskade i mitt öra att Miami Ink inte låg alltför långt borta och jag var bara så tvungen att gå dit!! Så vi påbörjade promenaden. Efter 15 minuter stannade vi och fråga om vägen. GREAT, det visade sig att vi gått i helt fel riktning och faktiskt skulle åt andra hållet. Bara till att vända om, leta upp en busstation, vänta på bussen och ÅKA till Miami Ink! Vi kom dit i alla fall. Jag funderade på att göra en tatuering, frågade vad det skulle kosta (minimum 200 dollar). Gick ut och funderade lite och gick in igen efter 5 minuter för att göra en tatuering. Jag och min livliga fantasi kom fram till att jag ville skriva Miami och ha en palm på min vänstra fotvrist. De ritade upp den och och sen var det bara till att köra igång. Runt en halvtimme senare hade jag en ny tatuering. Helt galet störtsköna människor där inne=D Dock var där inga från tv showen, men i alla fall. JAG HAR EN TATUERING FRÅN MIAMI INK!!!!

Sen GICK vi tillbaka till hotellet, packade ihop våra saker, åt kvällsmat och hängde i lobbyn. Under söndagen var det dags att åka "hem" igen och större delen av dagen bestod av väntan och flygande. jag börjar bli en riktig hajare på det här med att flyga numera. Skull enog mest troligt kunna göras med ögonbindel och båda händerna bakbundna;D haha



Uppdatering om rematch!
Så just nu bor jag hos en kompis här i AH-området. Så tacksam för allt stöd och hjälp jag får! :) Jag har bestämt mig för att ge rematchen en ärlig chans. Så nu letas det familjer för fullt. Jag hade ett möte med min kontaktperson idag och det kändes riktigt bra. Jag har nu en vecka kvar i min rematch MEN har jag tur kan det hända att jag får en hel månad extra att försöka hitta en familj.... vi hoppas väl på det. Eller självklart hoppas jag på att jag hittar en ny familj snarast såklart.

Där är en familj i Michigan som jag ska prata med nån dag, en i närheten av DC, en i Kalifornien och en i Conneticut nånstans?! Och sen den här tillfälliga familjen som kan ge mig en hel månad extra att leta efter DEN familjen! :) Så det här ska nog gå bra. Men skull ejag mot all förmodan behöva resa hem till Sverige igen så är jag ite särskilt ledsen för det. Jag menar jag har bott i USA i mer ön 5 månader, besökt 6 olika stater och upplevt en hel del andra saker som vissa människor bara skulle drömma om att få uppleva! Så jag är faktiskt ganska nöjd! :) Men visst hade det varit coolt att få stanna lite till! Så än ger jag inte upp!

Lite mr peppad nu, då jag rensade mina tankar och fick lite tid att fundera medans jag var i FLORIDA! :)

Kommentarer
Postat av: pappa john

Hej,hej...härliga bilder från Miami, måste ha varit en otrolig upplevelse att få va med om detta. Vilken snäll familj du är hos nu som låter dig bo där och längre om det behövs, det lungnar mig lite att det går bra för dig..pussst..du vet lite orolig är man ju allt för att allt ska gå bra för dig..men men man är ju inte mer än pappa...ha,ha..sköt om dig och ha de så bra..Puss&kram Paps

2011-07-14 @ 08:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0