Rematch

Efter ett ganska bra tag av funderande så bestömde jag mig idag för att ta steget lägre och prata med min kontaktperson. I can't be here anymore. och där kom tårarna. Men steget var taget och nu skulle jag "bara" behäva prata med min familj också.

Pratade med min vm, då det var hon som tog upp det (min kontaktperson hade visst kontaktat henne:S), Jag hade ju helst sett att jag fick prata med de båda två samtidigt. Men så blev icke fallet.

Hur som helst så bestämdes det i alla fall idag att jag går in i rematch för att leta efter en ny familj. Mitt första förslag på en ny familj kom då redan samma eftermiddag. En singelmamma med två barn, 10 och 12 år gamla. Låter ju ganska bra i alla fall. Så nu skickar min kontaktperson iväg mina uppgifter till dem, så hoppas jag på att jag kommer få något samtal i dagarna.

Jag kommer ha 2 veckor på mig att hitta en ny familj och har jag inte gjort det innan dess så kommer jag att åka hem till Sverige igen. Jag trodde att jag kanske skulle vara mer upprörd över att åka hem, men det är jag faktiskt inte. HEM låter ganska bra för tillfället, men jag vill i alla fall ge det ett försök.

Så min sista arbetsdag kommer att vara på fredag, vilket betyder BARA 2 dagar kvar i dennna familjen och sen flyttar jag ut. Ska bli himla skönt faktiskt! Det ser jag fram emot. Ingen vidare bra stämning här för tillfället. Jag kan ju inte leva så här i ytterligare 7 månader så det är lika bra med en rematch. Jag har nu ganska så exakt spenderat 5 hela månader i USA, vilket är ganska mycket. Det kanske var just det jag behövde, ett break från Sverige helt enkelt för att sen komma tillbaka och leva livet igen?

Jag kommer inte  berätta exakt vaad som händer eller vad det var som ledde fram till mitt beslut om rematch. Det är inte schysst mot familjen. Det är bara så att det helt enkelt inte var en bra matchning längre.

I alla fall, det är så läget är för tillfället och mer uppdatering kommer när jag vet mera eller när det händer grejer.

Kommentarer
Postat av: Pappa John Arvidsson

Stolt över dig, inget lätt beslut. Ha det bäst kramar paps

2011-07-07 @ 09:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0