Harry Potter!

Igår var det då dags för premiären av Harry Potter och dödsrelikerna del 2! Men innan det var dags frö filmen flängde vi runder. Första stopp blev IKEA för att inhandla lite svenska godheter till att ha under filmen. Det slutade med bilpåsar och marabou choklad. Andra stoppet blev Buffalo Wings där det blev dinnertime. Dålig service MEN trevligt sällskap, så det var helt okej. Vi hade kul. Sen var det det här med att hålla sig vaken, VI BEHÖVER KOFFEIN I KROPPEN så nästa stopp skulle då bli Starbucks. Problemet var nu bara att hitta en som var öppen. För kaffe är ju inte särskilt gott om det inte är pimpat med socker, choklad och grädde;) Vi körde runt till ett X antal Starbucksar, som dock alla var stängde (alla stängde vid 22 och klockan var runt 22.15) innan vi hittade en som stängde vid 23 och som var öppen.HAPPY FACE på de svenska tjejerna! ;) haha, folket som satt där trodde att vi var lite smått galna! xD Vilket vi också va!

I alla fall, vi köpte vårat kaffe, satt och snackade skit ett tag och sen kom vi på att vi ville ha mjukisar på oss under filmen (vi hade shorts) så det var bara hem och byta om. Sen vidare mot Harry Potter. FINALLY. Klockan började nu närma sig midnatt. Tre GALET långa köer fanns det och smarta som vi är hade vi (jag) inte löst in biljetterna innan, så en lite irriterad människa som jobbade på bion hjälpte oss med det.

Nu är grejen det att jag hade bokat biljetter till mig och Lovisa innan Erika hade kommit hit så hon hade ingen biljett vilket var lite sorgligt och självklart var ALLA slutsålda. MEN klantig som Emelie är hade hon visst bokat fyra biljetter, så Erika kunde också följa med och vi hade fortfarande en biljett över! Ibland blir jag lite förvånad över hhur KLANTIGT bra jag är! ;) Så alla fick en biljett och vi gick in och satte oss i bion. Filmen började runt midnatt, kanske ett par minuter senare (15).

Jäkla vilken inlevelse amerikaner har när de kollar film! Folk visslade, klappade händer, grät och skrek! Lite smått underhållande, men mest irriterande! haha, men nu har vi i alla fall kollat filmen och vi var hemma runt 3 på morgonen. Jag är NÖJD!!!

Idag blir det shopping! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0