Fullt upp denna barnalösa helg!

Jag är då helledig tills på tisdag nån gång då min vf är i Wisconsin. Så min välförtjänta (välbehövliga) långhelg började igår runt 12.30 då pojkarnas morfar plockade upp dem. Mina vf hade redan kört i den andra bilen. Jag började min ledighet med att prata med pappsen via skype. Så nu har jag även ställt upp mig i lägenhetskö eller för att samla poäng eller vad nu det är. Så förhoppningsvis ska jag väl lyckas skrapa ihop lite poäng och få en lägenhet när jag kommer hem igen. Det är ju inte världens lättaste sak nuförtiden så det är bäst att det påbörjas i tid ju. Så VUXENPOÄNG TILL EMELIE!!! (ställt upp mig i Lund och Halmstad)

Efter det var avklarat så tryckte vi i oss lite lunch. Sen blev det lite tvätt och ytterligare lite data innan vi traskade iväg till bion för att kolla Mr Poppers Penguins, som var en mycket gullig film:) Jag drog sedan med mig Dunja till Starbucks där vi satt och degade i en hel timme och lite till innan jag drog med henne till banken så jag kunde ta ut lite pengar. Sen traskade vi hemåt så SAKTA jag bara kunde då vi planerat ett överraskningskalas för Dunja då det var hennes sista helg här. Och nog blev hon överraskad alltid;D hehe
Vi åt lite pizza (ja JAG(!) åt pizza) och lite tårta, pratade och hade skoj. Runt 22 traskade vi bort till festivalen som är på typ andra sidan gatan. Vi traskade rundor och åkte lite karuseller bara för att man nästan var tvungen att göra det;) Kul hade vi i alla fall. Vi tröttnade på det efter ett tag då det egentligen bara var småbarn där över xD Så vi traskade hemåt igen och spelade lite twister och pratade och åt upp resterna av tårta och chips.

Vi däckade väl runt 3 nån gång skulle jag tro. BRA DAG!



Idag, lördag vaknade vi sent (för en gångs skull, på vääääääldigt länge!!) tryckte i oss lite frukost och sen traskade vi vidare till tåget som skulle ta oss in till Chicago. Sen tog vi oss vidare med "spårvagn" (annat litet tåg? eller vad de nu kallar det?) till nästa ställe och från det stället promenerade vi till det gratis Zoo som finns här i Chicago. Där traskade vi runt ett X antal timmar i den otroliga hettan (runt 40 grader). Tog bilder och svettades som grisar! Men vi hade det bara bra! Vi såg alla möjliga sorters djur. Kameler, zebra, noshörning, buffel, känguru, sandkatt, ormar, spindlar, bjärnar, apor, tigrar, lejon och sååååååå mycket mer! Vi tog bussen tillbaka till tåget och vi var hemma igen runt halv 8 på kvällen. Slängde ihop en liten snabb kvällsmat som fick bestå av nudlar. Nu sitter jag här och uppdaterar er om min/a dag/ar.


Kommentarer
Postat av: pappa john

Ha,ha...lite sensur på en apa där, visar ju hela härligheten.."ler"..Dunja måste blivit glad för det fina avskedskalaset ni haft för henne. N verkar haft skoj..njut av dagarna utan barn, samla kraft. Säg till om du vill ha förslag till saker med dom så kan jag leta och se om jag hittar något. Ha det nu så skönt och sköt om dig, idag blir här kanonvarmt, svetten rinner redan på ryggen, så det blir poolen. Kram paps=))

2011-07-03 @ 11:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0