Flera familjer

Dagarna gick och jag höll kontakten med familjen med mail, vi (eller jag) mailade familjen ganska mycket, då jag var väldigt otålig och gärna ville ha ett besked snabbt. Men det fick jag inte, de pratade med andra au pairer med så jag fick ha tålamod.

En vacker dag när jag loggade in på mailen hade jag fått ett mail där det stod att ännu en familj var intresserad av mig. Den här familjen bodde i Ny York och bestod av mamma, pappa och ett nyfött tvillingpar (pojkar). Jag kände att det inte riktigt var något för mig, då jag redan bestämt mig för att jag ville ha den första familjen, men jag bestämde mig ändå för att prata med dem. Sagt och gjort, de ringde upp mig och vi pratade, jag ställde mina frågot och de ställde sina och sen sa vi hej då. Åter igen fick jag beröm för min engelska och åter igen förstod jag inte varför, men tackade så vänligt.

Jag hörde inget mer från den familjen, så antagligen hittade de en annan au pair. Vilket jag tyckte var rätt skönt då jag slapp att säga nej.

Jag mailade fortfarande mycket med den första familjen, men de hade fortfarande inte kommit fram till något beslut, så det var bara till att plocka fram det oda tålamodet som jag inte hade just då! Ja, lite smått frusterande var det faktiskt om jag ska vara ärlig.

Men än en gång dök där upp ett mail i inkorgen om att ytterligare en familj är intresserad av mig och ja, jag kan väl fördriva tiden med att prata med dem, medan jag väntar svar från den första. Kanske lite fult att utnyttja dem på det viset då jag redan hade bestämt mig. Men jag måste ju ha alla mina dörrar öppna då den första familjen kanske säger nej till mig, då står jag där igen, utan någon familj alls att prata med och det fick inte ske!
Sagt och gjort, jag pratade med familjen, jag pratade med mamman i familjen och faktum är att jag gillade henne, det lät bra. Men familj nummer ett var fortfarande favoriten, men dessa befann sig på en välförtjänt andraplats än så länge! Familjen som jag nu pratade med bestod av mamma, pappa och tre söner och de bodde i Californien (vilket inte hade varit helt fel). Mamman i familjen ville prata med mig minst fyra gånger och sen skulle jag få prata med hennes man innan de beslutade om något.

Efter en vecka ungefär skypade jag med den första (Colorado) familjen igen, den här gången med bild(!!). Det gick bra och framförallt det kändes BRA!! Nu vilole jag verkligen inget annat än att bli matchade med den här familjen! Men än en gång fick jag lov att vänta och vänta, det tog ett bra tag innan de kom med ett beslut.

Jag hann prata med mamman från Californien två gånger innan det att Colorado kom med ett beslut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0