To much Amerika på en och samma dag!

haha, okej, dagen börjar då med frukost (somd e flesta normala dagar gör). MEN idag var det en ganska så annorlunda frukost, i alla fall för mig som ÄR svensk. Vanligtvis brukar jag äta flingor och mjölk och dricka ett glas orangejuice, men idag var det andra bullar som gällde - KANELBULLAR med GLASYR... TILL FRUKOST! Ja, ni läste rätt! Men det var inte direkt så att vi stod och gjorde deg och allt som vi gör i Sverige, nej, här var allting redan klart bara till att sätta in dem i ugnen i sisådär 15-20 minuter och sen hälla på glasyren - frukosten är klar!
Jag kan ju inte direkt påstå att det var en mättande frukost, god i och för sig, men inte särskilt nyttig... men god! Jaja, det var frukosten i alla fall!

Sen kommer vi till middagen, det blev "grillade mackor" (ungefär som toast) med massa ost och till det morötter (som smakar socker) och chips, JA CHIPS! Jag kände mig väldigt nyttig där jag stod och åt chips till lunch... INTE. Men tro det eller ej, men det är faktiskt ganska (läs MYCKET) vanligt att man får det som tillbehör när man äter, vare sig det är inne eller på resturang. Och amerikanerna undrar varför de är överviktiga? I DON'T KNOW?!
I alla fall, det där var lunchen, nu vidare till kvällsmat och efterrätt.

Okej, kvällsmaten var det inga som helst fel på, en vanlig och normal sådan som bestod av FULLKORNSPASTA (WOW!!) och köttbullar i köttfärs-/tomatsås, smakade bra, faktiskt riktigt bra! Så det där var en helt normal måltid.

MEN desserten, okej nu kommer det. Till dessert hade vi Rootbear (finns det i Sverige?) och glass. Rootbear är ungefär som läsk, eller jag tror det är någon sorts läsk, med konstig tuggummismak. I alla fall, du tar glassen, slevar upp så mycket du vill och sen häller du rootbear över. Det gick absolut att äta, ja, men inte min favorit, tyvärr. Jag vet inte, men jag tror det var blandningen av glass och läsk som inte riktigt funkade tillsammans.

Tack gode gud att jag besökte gymmet denna "hejdetblirmassaamerikanskmatheeeeeladagendag" annars tror jag nog att jag hade rullat ner i mitt rum, BOKSTAVLIGT TALAT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0