Skype, shopping, dollar och flygtider!

Ja, så var avresedatum bestämt, äntligen! Jag erkänner att jag kände mig lite lätt panikslagen då jag insåg att det bara var sådär 10 dagar kvar, men det kommer gå bra, det kommer gå galant. Jag hade kontakt med familjen via mail och vi bestämde en tid för skype och den här gången skulle jag få träffa alla pojkarna oclså. De hade massor av frågor och jag svarade så gott jag kunde på dem, med min hackiga engelska, men de förstod nog, antar jag i alla fall. Vi pratade väl ca 30 minuter innan vi la på och jag gick och la mig (klockan var närmare 00.30 här.

Under helgen (fredagen den 28/2) blev det biotittande med bästaste S (Love and other drugs) och under lördagen blev det ett besök till vårt kära VÄLA och IKEA. Nu skulle jag BARA köpa en massa NÖDVÄNDIGA saker som skulle med till USA. Jag hade dock inte skrivit en lista, men ja, nödvändigt skulle det bli. Faktum är att det inte blev mycket alls denna gången, lite kläder och fika bara.

Söndagen var en lugn dag och det hände inte så mycket. Jag tog tag i att rensa datorn och lägga alla mina bilder och filmer på CD-skivor så jag kan tömma datorn senare.
Jag hade nu mottagit ett mail från familjen med mina flygtider från NY till Chicago. Det är verkligen på riktigt, jag kommer att åka och det är SNART! Jag tror inte riktigt att det sjunkit in än, kommer nog inte fatta det riktigt innan jag sitter på planet och äntligen är på väg.
Nu bar det bara flygtiderna från Sverige till USA som fattades innan jag har allt. Men de skulle komma i början av veckan, troligen måndag eller tisdag.

Det blev många uppdateringar på mailen den mådagen, men det var inte förän under kvällen som mina flygtider faktiskt dök upp. Jag lyfter från Landvetter 10.55 och mellanlandar i Frankfurt innan jag åker vidare till USA! Jag hoppas det kommer gå bra, lite nervös är jag allt då jag kommer flyga alldeles själv. Hoppas bara jag stiger på rätt plan. Men det ska nog gå bra.

Under tisdagen blev det en sista sväng shoppingsväng på Gekås för att handla allt det nödvändiga som jag inte gjorde i VÄLA. På hemvägen blev det även en sväng inom banken för att växla lite svenska kronor till dollar, så nu har jag det med fixat och klart!

Nu ska jag bara se till att ta tag i packningen, vilket nog kommer bli den största utmaningen av dem alla (haha!) Jag menar, hur packar man för ett (kanske två) helt år egentilgen. Hmm, får jobba vidare på detta! Men det löser sig säkert också i slutändan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0