En Vecka!

Idag har jag varit hos min familj i en HEL vecka, det är galet vad tiden har gått snabbt hittills. Veckan har bestått av jobb, träning, bilkörande och bio.

I tisdags var jag på bio med en annan au pair (tysk) här i området. Vi möttes utanför Starbucks, jag drack en varm vaniljdricka och D (tyska au pairen) tog choklad. Vi satte oss ner och pratade. Efter sådär en timme gick vi vidare till ljusaffären. Det är galet vad många olika dofter de har på ljus på det här stället, allt från blåbärsmuffins till sandstrand, så ja det är många! Sen gick vi vidare till "bodyshop", eller den hette inte det, men den innehöll samma saker, ungefär. Sen var det dags för bio - Just go with it! Den var lite smått rolig, jag rekommenderar verkligen er att se den om ni inte gjort det!! Efter bio var det dags för mig att gå hemåt då jag skulle upp tidigt och arbeta dagen därpå. Promenaden hem gick ganska bra, jag var lite lost ett tag, men hittade rätt ganska snabbt!

Jag har varit ute med den STORA bilen alldeles själv. Jag körde till gymmet och tillbaka, utan några som helst problem! *STOLT*. Jag missade ett par avfarter men löste det med att ta nästa och hokus pokus så var jag hemma. I'm good! Bilen som de kollade på till mig var inte riktigt hel, den läckte lite olja, sä nej tack! Så de fortsätter leta.

Igår, dvs onsdag, var det min dag att laga mat, svenska köttbullar med kokta potatisar. YUMMI! Det var uppskattat, nästa vecka blir det troligtvis svenska pannkakor och något annat?! Förslag?
J hade även sin musikal igår som vi var och tittade på. Det var bra, duktiga de var!!

Annars så har det inte hänt så mycket mer under min vecka här hos familjen, kanske bli det biblioteket och storytime med Q idag, vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0