Basket ball game och friends!

Bättre sent än adrig, men ni får nog ta och vänja er vid att inläggen oftast kommer en dag senare, det är helt enkelt så det är. Så alltså; gårdagen, lördagen den 26 februari 2011.

Dagen började med att jag stiger upp ur sängen (såklart!) tar på mig, tar min dator och går upp. Ingen annan är vaken än så jag kan i lugn och ro kolla internet och se om något roligt har hänt... inget roligt. Efter ett tag börjar resten av huset att vakna och så var det full rulle. Frukost, påklädnad, lek och allt annat möjligt. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad vi gjorde igår, tiden bara försvann liksom.

Men i alla fall, tiden gick, pojkarna hade några vänner som kom över och lekte och när klockan blev 2.20 PM körde min hostmum, J, mig till tågstationen där jag mötte upp miina två tyska vänner D & D. Vi gick vidare till California Pizzza och åt och pratade om ALLT och ALLA! När klockan började närma sig halv fem var D tvungen att cykla hemåt då hon skulle jobba under kvällen. Jag och D gick till Starbucks och drack hot chocolate och Vanillia bean, MUMS!! Men efter ett tag var även jag tvungen att gå då vi skulle iväg på en basketmatch med mormor M och morfar P.

De kom och hämtade upp oss vid 5.45 PM och sen bar det av mot Naperville för att se matchen. Under bilfärden berättade morfar P ett och annat om matchen och laget och än det ena än det andra. Trevlig liten pratstund! Efter sådär 45 minuter var vi framme. Vi betalade biljetterna och gick in och satte oss på bra platser nära planen. När vi kom höll de på att värma upp och det var fortfarande runt 30 minuter kvar tills matchen skulle börja.

Efter de 30 minuterna var matchen äntligen igång. Oj, vad långa spelarna va, två meter och längre, men faktiskt, där fanns ett par små spelare, kanske runt 1.70/1.80. I alla fall, det var ett väldigt underhållande spel. Det var nästan lika roligt att studera tränarna som det var att kolla på spelet. Tränarana var helt galna, så INNE i spelet och då menar jag verkligen INNE i spelet. De var lite smått galna. För övrigt liknade den ena coachen en tjej, i alla fall på långt håll utan glasögon, kanske en pojkflicka. haha, hur som helst, han var lika galen som alla andra.

Vi hejade på "the vikings" eller "det svenska laget". Det var något med att svenskarna hade grundat något (skolan? laget?) jag är inte helt säker på vad, men de hade vita kläder med blått och gult på (Sverige). Som sagt, spelet var väldigt underhållande, tacklingar, "högljudda diskussioner", måååål, straffkast, felaktisga domarbeslut, galen publik och mycket, mycket mer.

Det var en match mellan två olika collage och de spelade i division tre. Jag kan lova er att division tre här är INTE som division tre i Sverige. I Sverige hade säkert matchen knappt haft någon publik, här var det fullsatt och då menar jag verkligen FULLSATT med människor. Människorna var verkligen som galna. De hejade och skrek och buade och klappade händer, ALLT!

Efter två perioder, varje period 20 minuter, var matchen över och vinnarna var såklart det svenska laget, vilka annars ;)
Så vi pallrade oss tillbaka till bilen och körde hemåt. Det var en mycket lyckad kväll och troligtvis komer jag gå på fler matcher om de spelar här! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0