Att handla, besöka bibliotek och köra bil i Amerika!

Ja, som ni ser på rubriken så har jag handlat idag OCH kört STOR automatväxlad Amerikansk bil. Bilkörandet gick bra, det var ovanligt men det var okej. Hemma kör jag en manuell bil, här borta i stora landet ska jag helt plötsligt köra automatare. Det kommer gå bra! Första gången jag körde var idag, självklart med J, för själv kör jag inte än, men snart. Jag är ju oftast van att använda ALLA mina fötter, idag använde jag bara den högra (gas och broms).

Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde att det skulle vara och det gjorde det ju hela enklare när där finns en kamera och en skärm som jag kan se på när jag backar. Så egentligen behöver jag inte vrida på mitt huvud... men jag är ju svensk och gör det givetvis automatiskt. I alla fall, jag kommer nog gilla bilkörandet här, ska bara memorera ALLA vägar!

Jag, Q och S var och besökte biblioteket här idag. Det var STORT (som allt annat) men vi hade en trevlig timme, datorspelande, "bilkörande", ritade, kollade i böcker och sen vi vi lappar om "story times" som vi kommer besöka troligtvis nästa vecka. Jag gillar't!

Sen var det dags för lite shopping med M. Jag handlade ett par skor, LILA converse. Sen gick vi över till mataffären. Jag handlade lite till middagen som jag ska laga på onsdag, potatis och SVENSKA köttbullar och blir där några rester kvar så tänkte jag pytt på torsdagen... få se hur det blir med det.
Det var galet svårt att hitta i affären (för er som undrar) galet stort och de hade inte alls grejerna där jag skulle vilja ha dem... men, man, man kan ju inte begära för mycket! Men det positiva var att man slapp pcka ner allting i kassar, det hade de anställda som gjorde! Haha, ja vi anställer lite människor för att packa kundernas kassar... varför inte liksom?! ;)

Idag kommer BB hem!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0