Amerikansk mat.... i mängder!

Jag vet att jag är lite efter, men ändå, jag har inte internet på mitt rum och jag känner mig ganska osocial när jag sitter med datorn i knät här uppe. Men ni måste ju ändå få höra vad som händer över här! I alla fall.

Igår var vi och kollade på S när han spelade basket. Han gjorde ett mål! Då de inte räknar poäng riktigt än så var det ingen som vann eller förlorade, vilket är bra när de är så pass unga! Efter matchen var jag, tillsammans med mina värdföräldrar och de två yngsta pojkarna och åt lunch på en resturang 20 minuter bor i ett annat område. Ja, det var svårt att välja mat, allt var så, jag vet inte, konstigt? Till sist bestämde jag mig ändå (efter många om och men) att jag ville ha en toast med kyckling och gud vet vad (?) på och som tillbehör potatismos? ja, men okej, det kan nog funka. För övrigt så skalar de inte potatisen här borta. Men moset var bra ändå!

Hur som helst, jag åt och åt och åt, jag var verkligen mätt när jag var klar, tror ni inte att de kommer in med desserter också, självklart gör de det! De kommer först in med en hel bricka med dagens desserter så man kan se vilken man vill ha. Okej, jag valde den mast amerikanska desserten de hade, glass med jordnötssås på och annan choklad. Den var dock så pass stor och maffig att vi alla fyra delade på den. Jag hade ALDRIG kunnat trycka i mig hela den själv! Vi delade på den, så det blev ungefär en glasskula var och det var ganska så lagom faktiskt.

Senare under kvällen när vi kom hem igen var jag fortfarande så pass mätt att jag inte orkade någon  dinner, inte resten av familjen heller för den delen. Så det blev filmttittande och efter det gick alla och la sig. jag kollade några avsnitt av Early Edition innan jag somnade.

Denna vackra (och regniga) morgon gjorde min värdmamma amerikanska pannkakor till mig (och resten av familjen). Det är ungefär som svenska plättar för er som inte vet, och sirap ska det vara på. Inte direkt mibn favorit (för sött för min del) men det gick att äta och pannkakorna var mumsiga!

Det blev även ett litet trevligt samtal med familjen som just nu befinner sig i Spanien! Jag saknar dem ja, men dock inte så mycket att jag vill åka hem;)

Jag måste börja ta med mig kameran överallt!!

Kommentarer
Postat av: Nils

Bra inlägg, amerikansk mat är grymt.

2011-05-05 @ 10:42:18
URL: http://amerikanska-recept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0