A day with the boys!

Ja, men ser man på, två inlägg på en och samma dag, tänka sig! Nu får ni allt mycket att läsa... eller så missar ni mycket om ni inte läser, det är vilket som!

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket, har varit ganska lugnt. Jag, Q och J åkte bort till Marianos och handlade lite (jag använde mitt krditkort för första gången!) så att vi skulle kunna baka den underbart goda rulltårtan som nu står i kylskåpet. Det blev shopping och efter det så blev det lite lunch med pojkarna innan vi åkte hem igen.

Väl hemma igen kommer det en man gående (grannen) och han börjar prata. Jag lyssnar inte direkt på vad det är han säger då Q springer runt i bilen och J pratar han med och jag har alla kassar i handen så jag gör mitt bästa för att fatta och höra det han säger. Ärligt talat var jag inte riktigt med på noterna och vad han bubblade om så jag stod där mest som ett frågetecken. Men så hörde jag att han sa nåt om "did you do that", jag får lite lätt panik, VAD HAR JAG GJORT?? Självklart frågade också: What did I do?? Han undrade om det var vi som hade skottat bort all hans snö från uppfartenmedan han varit bortrest? Haha, ja, jag blev lite lagom orolig där.

I alla fall, när vi väl kom in i huset packade vi upp allt vi handlat och satte in det och sen var det bak som gällde för hela slanten. Idag var det jag och J som stod för bakandeet, rulltårta med jordgubbsjelley! Inte min favorit, men det var J som fick lov att bestämma idag och vad gör man inte för de bästaste värdbarnen!! Vi bakade och bakade och när vi väl var klara ville ju såklart alla provsmaka! Resultat; MVG!!! BOOOOOOOJAH!!

Q sov middag och värdföräldrarna var ute på vift här i AH, så det var jag och de två äldsta här nere. Vi kollade film och hade det bra. Q vaknade, åt lite och sen gick vi ut, åkte inlines/rollerblades, spelade basket, lekte med en hund (grannens). Återvände hem efter sådär 30 minuter då folk skulle komma och lämna av middag (vän till familjen). Folk är så otroligt generösa på detta stället och ALLA är så otroligt gulliga mot varandra! (Sverige, det är något ni måste jobba på!) Det blev chili con carne, sallad och som efterrätt kakor. Otroligt goda chokladkakor, nästa gång måste jag fråga om receptet.

Vi åt middag och efter det dessert - kakor och rultårta och sen kom föräldrarna hem. Jag skypade med L. Nu kollar jag på Oscarsgalan, men ska stänga av, gå ner och duscha, kolla en film och sedan sova tills imorgonbitti!

JAG ÄLSKAR USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0