Allt!

Nej, men dra mig baklänges, nu var det 5 hela dagar sedan jag uppdaterade er senast... JAG LEVER! Det har allt hänt en del här på de dagarna.

  • Jag har färgat håret
    Det var då en härlig lördag kväll eftr jobbet, jag gick och inhandlade färgen och begav mig iväg till Israels hus. Vi öppnade färgen och läste lappar och såg båda ut som två frågetecken?? LET'S DO THIS! Och sen var vi igång. Blanda burkar, skaka burkar borsta håret och starta ett avsnitt av Big Bang Theory. Nu tusan kör vi! Efter ett par timmar så var det "klart". Resultatet blev... förfärligt. haha, vi hade nåt så enormt roligt åt det så det finns inte. Toppen av mitt huvud slutade blont och resten var fortfarande brunt... TROTS att hårfärgen skulle färga det allra mörkaste håret blont... FAIL! Jaha, där satt jag med håret i två olika färger och skrattade så mycket att tårarna rann. haha. Vi hade alla möjliga teorier om hur det skulle fixas! Slinga håret, färga det mörkare, kapa skiten, färga det igen, bära mössa resten av livet, låsa in mig på rummet o aldrig gå ut.... ja alla möjliga förslag kom upp, vissa bättre än andra. I alla fall, vi förträngde det snabbt och kollade SATC istället innan jag gick hemåt. Jag kunde dock inte leva med tanken att jag nästa dag skulle se ut sådär och gå på sista cluster meetinget för året så jag blandade den sista färgflaskan (klockan var bara runt midnatt) och färgade nedre delen av håret igen. Slutade med att toa och spegel blev lite blåa... HEY(!) det har väl ingen dött av? I alla fall, h¨rfärgen satt i ett tag och sen runt 1.30 på morgonen såg mitt håt fortfarande hemskt ut, men bättre än vad det gjorde innan... såå, YÄÄY?
  • Clustermeeting
    Vi har haft vårat sista au pair möte för året och det hölls hemma hos världens mest härliga counsler - Jan (kvinna) Åh, älska den människan och det skulle ni också gjort om ni träffat henne, helt AMAZING är hon! :) Fy tusan vad vi skrattade och hade roligt. Det blev julklappsbyte och lite kakor, köttbullar, prinskorvar och choklad på det! LYCKLIG! Det var massa prat och jag träffade lite nytt folk (au pairer såklart). Men ja, än en gång FY TUSAN VAD KUL JAG HADE!
    Och hemresan däremot, på bussen med Maayan. Jag vet inte vad Jan hade lagt i alla kakor och i drickan, men det gick totalt utför. Jag kan ju säga som så att jag vet en del FULA ord på Hebrew (stavning?) och Israel kan säga "fina" svenska ord. Jag vet inte om jag nämna det här men jag kan g en ledtråd;)
    motsatsen till snäll, svordom (inte helvete eller fan), fult namn på tjejers könsorgan och sätt sen ihop den meningen:) Som sagt, det var inte en normal kväll det inte!
  • Vän från Chicago
    Igår träffade jag då en kompis från Chicago. Hon har varit i rematch och bor numera i Conetticut. Så vi hade en trevlig fika på Starbucks. Eller fika och fika, vi drack ett göas vatten och pratade som tusan under de 30 min vi hade på oss.Efter en snabb fika med henne så var det bara till att springa vidare till bussen och åka vidare till världens bästa Jan!
  • Californien
    Japp, nu har min amerikanska familj lämnat mig här i NYC, Manhattan för två veckor medan de åker runt och njuter av lite semester i California. MEN jag är inte bitter! Visst saknar jag dem... liiiiite! Det är en aning tyst i den STORA lägenheten så därför sitter jag just nu på Starbucks och skriver lite. Men måste faktiskt till bibblan en aning eftersom det inte går så bra med o fuska denna vecka:( Illa! Men jag hoppas de får det bra där borta, visst jag hade inte sagt nej till att följa med, men NYC under jul och nyår är väl inte helt fel det heller skulle jag vilja säga!
  • Sverige
    Ja, och så kommer ju mamma, Caroline, Mikaela och Ida om två dagar! GUD vad jag längtar lite MYCKET till det! Men innan dess ska en hel del saker hinnas med! Tänkte jag skulle klara av läxan för förra vckan och denna vecka så jag inte behöver tänka på det och sortera lite av pojkarnas grejer och plocka undan lte och kanske städa mitt egna rum vore n bra ide? awesome! Inte riktigt, men jag kan njuta desto mer när mamma är här om jag gör det! :)
  • Allt annat
    Hm, så mycket mer har väl inte hänt på detta stället. Jag har jobbat, men det gör jag ju i stort sett varja dag. Och det som är så pass bra med au pair yrket är väl att det skr samma sak dag ut och dag in. Eller det är ju inte riktigt bra, eller roligt... Men jag slipper ju på så vis uppdatera er varenda satans dag. Så dagarna jag inte uppdaterar kan ni ju bara antar att det är samma som sist jag uppdaterade och då kan ni ju bara ta och läsa det inlägget en gång till istället;) Så jag säger väl tack och hej för mig nu då. Förresten, det kan mycket väl hända att det kommer ett videoinlägg här - dvs när jag kommit på hur jag ska ladda upp det xD

    Puss och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: pappa john

Hejsvejs, så illa var ju inte håret på denna bilden. Plugga på och kämpa så du får lite ledigt sedan, det är du värd. Puss och kram pappa

2011-12-20 @ 07:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0