Lucia 2011

Jag får väl börja md att önska alla en härlig Lucia dag och hoppas att många har sjungit för er! Trots att den mest troligt är slut för er alla redan, men jag hoppas ni hade en bra dag och en kanon lussevaka för er som ägnade er åt det.

Kanske dags för en ny uppdatering på detta stället? Måste ju nästa bara berätta om dagen (speciellt morgonen igår som var lite galen (äcklig?). Så jag börjar väl där och jobbar mig framåt till ikväll:D

Måndagen den 12/12-2011
Ja, men som sagt, denna morgon... Den börjades helt normalt med att jag väckte killarna och gav dem frukost. Sen kom vi ju till det här med att ta på kläderna. Det hela börjar ganska bra och de får på sig ett par plagg innan... R spyr upp sin frukost på mattan. Jaha, ja, men det var väl inte så mycket mer att göra än att städa upp det. Ta ett djupt andetag och skrubba!! Ja, mn då var man klar md det... trodde jag ja. Det dröjer inte många sekunder innan S spyr upp sin frukost med. Man måste älska dessa mornar! NOT! Ja, men det var ju bara till att påbörja skrubbandet igen. Det hela slutade med att R stannade hemma från skolan och jag släpade med S till skolan då han mer eller mindre spyr upp sin frukost var och varannan dag, så det var mest troligt inget fel på honom.

Som sagt, jag tog S till skolan och sen kom jag tillbaka och hängde med baby M och R. Min värdmamma tog med sig R till doktorn då han har haft magknip i en månad snart, så de var där och tog en massa tester och grejer. Jag la baby M för en tupplur vilket resulterade att hon SKREK i 15 min och sov i 30. Bra jobbat! Trötyt bebis var det här ja. Jag tog med mig baby M för att hämta upp S och tillbaka igen. Gav honom lunch och sen lekte ett tag innan jag var off.

På min tid off ville R spela UNO, så jag var väl snäll o spelade sisådär 10 omgångar... ungen tröttnar ju ALDRIG! xD haha
Hängde här hemma ett tag, då alla (utom jag) var lite halvt dödssjuka så tog jag pojkarna och baby M ett tag. Under kvällen gick jag ut och shoppade lite tandkräm och julklappar. Behöver bara 3 till, sen är jag klar med detta årets julshoppande!

Jag kom hem, tog en dush satte igång tv:n och somnade gott!

Tisdagen den 13/12-2011
Idag var jag ldig och skulle då ha sovmorgon. Gissa hur det gick med det?! Jag vaknade 07.15 och kunde inte somna om. Men jag låg kvar i sängen i alla fall, kollade FB och såklart, julkalendern. Lite besviken blev jag allt när de inte hade ett luciatåg i kalendern:( Det får de allt jobba på tills nästa jul tycker jag!

efter ett bra tag, runt 9.45 lämnade jag sängen och gjorde mig iordning för lite skridskoåkning med Maayan. Åkte runt i 2 timmar innan vi begav oss hemåt igen. Jag kom hem, hade lite lunch och sen satte jag igång bakandet av lussekatter. Första gången jag gjorde degen själv. Tror jag har varit så pass bortskämd att mamma och pappa fått göra det alla år och jag har bara gjort den roliga delan och rullat dem;) Tror det gäller detsamma för pepparkakorna.
Kolla vad man växer när man flyttar ut ur boet för ett tag! Får göra en massa sådana vuxensaker så jag antar att jag har samlat på mig en hel del vuxenpoäng när jag kommer hem igen.
MEN det betyder inte att ni (mamma och pappa) inte kan laga mat till mig och skämma bort mig ordentligt när jag kommer hem igen(A) Ni har ju trots allt saknat mig i 18 månader då! :)

Okej, men tillbaka till ämnet och dagens händelse. Bakade lussekatter och lät dem jäsa lite för länge så jag skulle kunna hinna ränna runt på stadens gator/affärer:) Jag skickade julklappar till Sverige och inhandlade en till till pojkarna - ett presentkort på MAKE, som är en liten fin "affär" där du MAKE your own things. Så som dekorera tårtor och gör ljus och allt annat sånt skoj! Blir nog lagom kul för pojkarna:D

Sen fortsatte jag och R bakandet av lussekatter. När de var klara blev det kvällsmat och nu sitter jag här. Ikväll ska jag träffa Adriana och vi ska bege oss iväg för att se den STORA julgranen vid Rockefeller center. Bilder kommer kanske senare ikväll eller imorgon. Få se vad jag känner för. annars har dagen varit ganska lagom lugn och jag njuter av livet!




Kommentarer
Postat av: pappa john

Ha,ha...lovar att jag ska laga mat till dig när du kommer hem. Men det känns ju skönt att se här på bilderna att det vi har gjort genom åren har ju varit till nytta för framtiden, men det ser ju ut som du har mitt handlag för bakning..ha,ha..ler..dom blev jättefina...beröm till dig. Lycka till med resten av julbaket och godis...choklad kommer med gästerna. Ha det bäst...puss,puss pappa

2011-12-14 @ 20:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0