Jul In America!

Nähä, men vad sägs om tt nytt inlägg? Igår var det julafton och den firades på följande sätt...

Vi åkte in till Union Square. Jag visade mamma och systrarna var de kunde hitta skoaffären och jag umgicks lite med dem innan jag var tvungen att ge mig iväg till mitt volontärarbete. Eller ja, "träning" inför volontärarbete, som består av att rensa kattburar. Men är det inte en helt underbar start på julafton... att rensa kattskit! Mja, ovanlig, men helt ok, med tanke på att jag fick mysa med katterna med! Det var ju SÅ LÄNGESDAN jag fick gosa med min Felicia nu! 7 månader till sen så!! I alla fall, efter 90 min var jag klar där och gick för att leta upp resten av familjen. Försökte ringa, men det funkade inte så bra med min telefon så tog en chansning och gick in på Forever 21 och gissa vilka jag hittade d'r om inte hela familjen!

De shoppade klart och sen åkte vi hem. Jag färgade mitt hår igen, då det inte riktigt var samma färg i hela håret. Ser bättre ut nu, men har fortfarande lite olika färger, så ska färga det en gång till:) Sen får det nog vila ett bra tag. Vi åt, skypade med pappa och öppnade paket. Jag fick nya termosar till skidresan, pengar, lott (vann 25kr), tvål/body butter, Ellen DeGeneres bok (love it), godis, ansiktsmask, benvärmare och sockar. Ja det var nog det. Efter att vi öppnat alla presenter gjorde vi oss redo för nästa äventyr.

Jag tog med mig hela familjen till världns bästa skoaffär - PAYLESS! Det slutade med 5 nya skor (galet billigt) till mig och alla andra fick visst också nya skor/sockar... Efter det gick vi vidare till Victoria secret där jag och Mikaela inhandlade 2 bh:ar och 5 par trosor:) Sen fick vi gå hem och lämna av allt vi shoppat innan nästa äventyr började.

Vi tåg tunnelbanan downtown till Rockfeller Center för att kolla på den stora julgranen. Fy tusan vad mycket folk där var, galet mycket. Vi höll hårt i varandra så vi inte skulle tappa bort varandra i folkmassan. Kan bara tänka mig hur det kommer bli på nyår... I alla fall, vi kollade ljusshown på huset och tog kort på julgranen och sen bar det vidare till Starbucks. Det är ju på det viset att min kära familj har blivit beroende av det nu;) haha!
Sen hittade vi en Subway (matstället) där vi inhandlade en macka som vi åt till kvällsmat. Sen var det hemåt och i säng! Annorlunda julafton, men helt ok! Tror dock jag föredrar den gamla hederliga SVENSKA julaftonen HEMMA i Sverige, men MAT och julgran och paketöppning och familj och vänner och SNÖ!! :)

Idag, den 25/12-2011 var det den Amerikanska julaftonen. nget speciellt faktiskt. Allt var stängt s¨å vi kunde inte göra så mycket. Vi åkte ner till Brooklyn Bridge och traskade över den, fram och tillbaka och sen vidare till Ground Zero och efter det vidare till Central Park. Vi inhandlade lite lunch och hade picknick i parken. haha, picknick i parken i december, det är nåt man inte gör alltför ofta;)
I alla fall, sen gick vi en promenad i Central Park och efter det hem. Vi handöade lite och efter det gjorde jag en pepparkaksdeg och efter det ischoklad. Bättre sent än aldrig. Eller hur;)

Avslutade dagen med lite PANIKPLUGG då jag helt glömt bort att det var idag jag skulle skicka in allt, men jag klarade det och det är inskickat. Som sagt, jag jobbar bäst i sista minuten och under press;P haha

Och så har vi spenderat dessa två dagarna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0