Full fart folket...

Ja, men nu är ju mamma och systrarna äntligen här. De anlände igår. Min fina syster hade sagt att de landar 12.05 MP (på biljetten stpd 125P)... haha, de landade 1.25, försening till 1.42PM. Så där satt jag och v'ntade ett mycket bra tag! I alla fall, klockan blev 1.42 och planet landade, men det kom inga svenskar och smart som Emelie är så glömde hon sin svenska mobil hemma! xD Ahja, det dyker väl upp förr eller senare tänkte jag så där a
satt jag och väntade i en timme innan min amerikanska mobil ringde. Det var min syster och de befann sig i terminal C och jag satt och väntade i B - som det var mening att de skulle landa på. Vi hittade i alla fall varandra och sen tog vi bussen hem.

Då det var ganska sent så gjorde vi inte så mycket. Vi åt och sen tog vi bara n promenad ner till vattnet och sen till central park och löparspåret. Så det fick se en del i alla fall. Sen var folket ganska trötta så de gick och la sig. Jag pulade rundor i lägenheten ett par timmar till.

Idag, den 23 december 2011 var det meningen att vi skulle till frihetsgudinnan, men då det regnade när vi vaknade bestämde vi för att göra det en annan dag. Så istället åkte vi till FN huset och kollade in det och lite grejer. När klockan n'rmade sig 10 traskade vi upp till Time Square och Madame Tussauds. Där traskade vi sedan runt i runt 3 timmar. Folket började bli hungriga så det blev MC. Sen vidare till FOREVER 21 som ALLA älskade och alla hittade en del klädeeer (inklusive jag). Det blev Starbuckspremiär för hela ligan och jag tror bestämt att mamma fått sig en ny favoritkaffe. Pepparkakslatte med grädde. hihi... vilka dåliga vanor jag har, men det kan inte hjälpas! ;D

Efter det besöket kollade vi in på m&m butiken där de har... belive it or not, M&M xD Ett tag där inne och vi hade hittat massa saker vi ville ha, men dock inte köpte. Sedan vidare till Empire State Building. Oj, men vad vackert NY är med alla ljus under kvällen... helt underbart! (bilder kommer)

Fröken Emelie trodde helt klart att det var sommar och hade leggins, ballerinaskor och väst på sig... det var aningen kallt där uppe! Jao

Vi gick tv¨varv runt för att vara helt säkra på att inte missa något. Härligt! Sen bar det iväg hemåt. Alla var tröttna, frusna och hungriga. Så hem och äta och sen krypa till kojs, och än en gång sitter jag uppe. De andra är väl fortfarande trötta efter resan och en lång dag med mycket walkie walkie;) MEN det är så det är i NY och det är väl bara till att vänja sig med det;)

Jag har miljoer bilder, som jag inte än har hunnit lägga in på datorn och kan då heller inte lägga in dem här. Men det kommer en hör med bilder så fort jag har fixat detta! :D Om en dag eller två. Kanske nästa år:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0