Händelserik dag!

Här kommer dagens novell! (nu har jag förvarnat er)

Under morgonen så jobbade jag då som vanligt. Enda skillnaden var då att jag "bara" hade pojkarna denna morgon då min vm mamma hade baby M. Dock vaknade pojkarna upp ovanligt tidigt (runt 7.15) så det var bara till att påbörja dagens arbete. Vi åt frukost, got dressed, borstade tänder, hällde ut alla leksaker på golvet (pojkarna) och plockade upp dem igen (jag) ett X antal gånger. Efter ett tag (runt 10) fick jag i alla fall med mig pojkarna ut till parken. På vägen dit var brandstationen öppen så de hjälpte brandmännen att tvätta brandbilen ett tag innan vi promenerade vidare till parken. Där lekte vi sedan i en timme eller så innan vi gick hemåt igen.
På vägen hem såg vi en spidermanplanch som R självklart skulle kolla på. S behövde gå på toa så vi gick in i affären och självklart har de en hel del spidermansaker (då pratar vi om köksgrejer) så R blev helt galen och ville ha både det ena och det andra! Söt sak det där! Till sist kom vi i alla fall hem, åt lunch och sen var det dags för nästa äventyr för dagen - båttur!

Jag, min värdpappa och pojkarna tog subwayen ett par kvarter och sen en liten kort promenad innan vi var framme vid vatten och båten. Vi (jag och pojkarna) tog kort på allt och alla;) Vi ställde oss i kö till båten och jag frågar R var han vill sitta och får till svar "på en stol" haha, bra svar där! Vi placerade oss i alla fall ganska så långt fram. Bra musik och snabb båt - awesome! Vi såg frihetsgudinnan (Mikaela, var var du?) platsen där WTC stod innan, broklyn bridge, new jersey och massa annat! :) Efter en härlig båttur i underbart väder promenerade vi sedan runt lite överallt i hamnen. Från godisaffär till souvenniraffär till leksaksaffär till julaffär! Galet! :)
Efter ett par timmar var det hemåt igen som gällde.

Lite facebook och sen var dagens tredje äventyr inplanerat. Träffa Josefine, en annan svensk som bor här. Så vi lite över 18 tog jag subwayen till Grand Central där vi möttes. Påbörjade letandet efter en Starbucks, vilket i VANLIGA fall inte är särskilt svårt MEN alla hade ju ganska snåla utbud på ALLT så di besökte säkert 5 Starbucksar innan vi placerade våra rumpor på den 6:e vi besökte. Dock hade vi en ganska komisk(?) upplevelse på en av Starbucksarna! haha
Okej, vi stod då och pratade om de allt och ingenting då en man frågade vad vi kom från. Vi svarade Sverige. Kommentar från man: I guess they have sweet stuff in Sweden(?) (eller liknande) Här började vi knäcka oss lite lagom... vad säger man liksom, och värre blev det!
Vi fick veta både det ena och det andra. Han hade ingen ring och var ganska så mycket singel och ville gärna köpa oss en drink. Tack, men NEJ tack och sen försvann vi därifrån fortare än kvickt! Sliskig typ! Vi knäckte oss totalt xD
Det blev en promenad på Time Square och vi fann en vettig Starbucks där vi slog oss ner och drack lite och pratade om allt och ingenting! Vi hade en trevlig liten stund på Starbucks. Promenerade tillbaka till Grand Central, jag tog subwayen hem och nu letar jag college... kanske på tiden? Annars får det bli au pair kurs! :/

Kanske blir det Time Square imorgon med! :) YÄÄÄÄY!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0