Ledig

Idag har jag varit ledig och EFFEKTIV. Gick upp runt 8.30 och åt frukost och sen följde jag med pojkarna och min värdmamma på en liten utflykt! Vi åkte till Sagaponack, som för övrigt är Amerikas mest västra, kanske östra eller södra del! Vem håller egentligen kolla på all information... Öst, väst, söder.... same same but different! Right? ;)

I alla fall, vi åt en fin brunch utomhus och sen var det dags att försöka hitta "the light house" alltså fyren... SOOOOOM för övrigt är amerikas allra första fyr fik jag berättat för mig. Självklart har jag lämnat kameran i NY. Dock spelade det ingen större roll eftersom vi körde vilse och aldrig hittade fyren. Baby M började bli lite kinkig så vi bestämde oss för att åka hemåt istället. När vi väl kom hem igen så spelade jag lite tennis och än en gång ställde jag in min fina gröna bollvän så att jag fick röra fruktansvärt mycket på mig... H Ä R L I G T ! Efter mina 2 tennisrundor så tog jag mig en liten joggingrunda.

Hem igen, i poolen med pojkarna en liten stund och sen körde vi iväg för att äta pizza och glass under kvällen. Under resten av kvällen har jag suttit och kollat collage och universitet. Måste ju ansöka om det snarast, så vi ska ringa dem imorgon. Hoppas på fotokursen! Meeen, vi får se hur det går med det!

Nu ligger jag i min säng och kollar Yogi Bear i väntan på en annan film som börjar om 20 minuter:)
Här kommer en liten kort uppdatering om gårdagen! 

Tisdagen den 23 augusti 2011!
Jag jobbade två timmar under morgonen och sen var jag ledig resten av dagen. Jaag spenderade en hel del tid med pojkarna och vi gjorde både det ena och det andra. Ganska mycket poolbadande dock. Under kvällen skjutsade min värdmamma in mig till BridgeHampton där jag träffade en ny au pair, Fone från Thailand. Vi gick runt och kollade lite i affärer, åt kvällsmat, pratade om allt och ingenting och bara hade en trevlig kväll.

Näe, nu ska jag surfa vidare ett tag till (10 min) innan nästa film börjar. För övrigt har jag äntligen kommit på hur min AC på rummet fungerar så nu är det svalt och skönt här inne. Precis som om det vore min gamla fina källare hemma i Sverige... PERFEKT !

Kommentarer
Postat av: pappa john

Ha,ha..det var ju skönt med lite kall luft som i din källare här. Hur är det med dig? Har ni lika varmt ännu? Spännande med lite utflykter när man hittar dit man ska..ha,ha..men man brukar se så mycket mer då. Kram pappa ;)

2011-08-25 @ 07:08:14
Postat av: Anonym

Hej. Nu fungerade det. Hoppas det går bra i oväderet

2011-08-26 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0