Så underhåller man sig under en orkan!

Söndagen den 28/8-2011 - Irene drar in över Amerika!
Ja, då har jag finally fått uppleva min första orkan här i USA då! Helt okej! Den var inte så farlig, men inte helt ofarlig heller. Under morgonen var det full blåst ute och det fortsatte sedan i 24 timmar. Vi hade elektricitet fram till middag och sen försvann den.
under morgonen då vi hade elektricitet gjorde jag och pojkarna SVENSKA pannkakor, det var mig tusan på tiden! Galet gott! Och pojkarna gillade det med! W I H O !

Sen gick strömmen! vilken tur vi hade då! Senare under eftermiddagen roade vi oss med att bada bubbelpool på taket. Dock utan bubblor då strömmen hade gått, men ändå liksom. Det var en väldigt vacker utsikt - såg havets STORA vågor. Snacka om stora då liksom, eller ja, större än vanligtvis - de var alt ett par meter och havet flyttade sig upp på vår beach pass! Gick tillbaka dock, men stackars de människor närmast havet säger jag bara... Får nog ta en promenad ner där för att kolla läget när vi är tillbaka.

I alla fall, bubbelpoolen var faktiskt ganska varm, tro det eller ej! Men efter ett tag i bubbelpoolen (utan bubblor) så bestämde vi oss för att ta ett dopp i poolen. Över förväntan varmt där med faktiskt. Dät plaskade vi runt ett bra tag innan vi bestämde oss för att det var kanske säkrast att gå in igen. Det var dock inte lika kallt i luften som i vattnet när vi gick upp...

Unde dagen gjorde vi sen inte så särskilt mycket. Chillade och läste böcker...
Ja, men så underhållde jag mig i alla fall under min första orkanupplevelse. Kanske inte vad man hade förvöntat sig, men vad tusan, man lever ju bara en gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0