NYC

Ja, men då var det på det viset att jag befinner mig i NYC, eller, jag befinner mig ju faktiskt ute vid stranden - Hamptons nånstans. Så resan till NY var helt okej. Min fd counsler Julie körde mig till flygplatsen. Jag checkade in mina väskor eller jag försökte. Det var lite övervikt här och där så efter lite ommöblering så var det bara till att checka in dem. Jag slapp betala över 100$ för övervikt och kom undan med endast 25 dollar för att jag chekcade in två väskor. I'm good! ;D Så jag checkade in mina väskor, sa hej då till Julie och begav mig av mot säkerhetskontrollen. Jag klarade mig igenom utan några som helst piiiiip och grejer. Jag tog mina väskor och traskade vidare till min gate. Det visade sig att mitt plan var en hel timma försenat så jag tog mina väskor och traskade vidare till Starbuscks. Traskade tillbaka till min gate, drack upp mitt starbuckskaffe och sen var det boarding som gällde.

Innan vi kunde lyfta så var vi dock tvugna att vänta på all annan flygtrafik i 30 minuter men efter det så var vi iväg. Resan mot mitt nya äventyr hade börjat. 2 timmar senare landade jag på JFK. Jag hämtade upp mitt bagage och gick och satte mig för att vänta på min värdpappa. Det blev en trevlig kvällsmat som bestod av 2 snickers xD
Efter en timme eller så kom min vp och hämtade upp mig och sen körde vi vidare till nästa gate för att hämta upp hans äldsta son som skulle komma på besök.

Vi alla tre körde tillbaka till lägenheten på Manhattan. Jag packade upp mina grejer (finally) och gjorde mig hemmastadd. Gick väl och la mig runt 2.

Jagvaknade upp igen runt 9 idag och fixade lite mer med mina kläder och greher innan jag vid 12.25 tog bussen ut till strand huset. Jag träffade min värdmamma och mina värdbarn. Så gulliga!!!:) Vi handlade lite och efter det åkte vi ut till huset. Vi åt lunch och efter det spelade jag lite tennis med bollmaskinen på tennisbanan som de har alldeles utanför huset. Och efter att ha spelat 200 bollar så gick jag till baksidan av huset och simmade lite i poolen. Naaaaaajs! nu ligger jag bara här och degar och efter 3 veckor så ska jag äntligen återgå till arbetet imorgon. Jag börjar 7.30 så det kanske är dags att sova snart, så jag inte är helt död miin första dag?!

Men nu har ni i alla fall fått en uppdatering om vad som händer i mitt liv. Det kommer nog gå bättre med dem nu. Kanske tar ett tag innan jag kommer in i det igen. HAr ju varit lite slö den senaste etiden känns dt som, men det får ni allt stå ut med. Jag jobbar på det.

Jag saknar Chicago och ALLA nya vänner som jag hittade där! :) Men jag kommer komma tillbaka och hälsa på! Det är en sak som är säkert!! <3

Och med tanke på att detta är ett nytt kapitel i mitt liv så kanske jag även borde skapa en ny kategori för den. Så nu finns där även en ny kategori - Manhattan!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nice nice!! =) Good Luck! ttyl! =)

2011-08-02 @ 05:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0