New friends!

Igår gick jag ut en runda på kvällen för att möta en annan au pair - Maayan från Israel. En trevlig liten prick och vi pratade om allt och ingenting. Vi svängde inom starbucks (såklart) inhandlade en ZEBRA mocca och traskade sedan vidare. Längst med floden och sedan till central park. Det var mycket extremt trevligt.

Idag tr'ffade jag en annan au pair - Melinda från Frankrike. Också mycket trevligt. På ett eller annat sätt slutade vi också i central park. Och såklart blev det ett besök på starbucks idag med. Vet inte hur jag ska kunna överleva i Sverige när jag kommer tillbaka?! xD hahaha

Annars så har det inte hänt särskilt mycket på detta stället. Jag använder gymmet flitigt och har varit där tre dagar i rad nu... duktiga lilla  jag. Imorgon ska jag möta Jan, min nya kontaktperson här på Manhattan.

Jag har pratat med Mimmi<3 (FINALLY) efter 6 hela månader. Det var mycket välbehövligt och trevligt! Annars inget speciellt.

Puss och hej öeverpastej

Kommentarer
Postat av: pappa john

Hej...Kul att du träffat lite nya au-pairer i New York. Känns det bra att vara i Manhattan också? där är väl lätt att gå vilse misstänker jag?..jag hade definitivt gjort det. Allt bra med dig annars? När skulle ni tillbaka till Hamton? Om du har tid och lust någon dag kan vi ju skypa till det lite, kvällar vår tid går bra. Ha det bäst och var rädd om dig in the big world;) puss,puss..Ps. du får väl öppna ett starbucks när du kommer hem...

2011-08-17 @ 08:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0