Naturkatastrofer

Ja, men ni ska tro att här händer både det ena och det andra. I måndags var det jordbävning. Dock så kände inte jag den, var nog mera inåt staden och andra hållet (vi är vid strandvillan) men ändå liksom. Nu är hurricanen (orkanen) Irene på väg in mot NY och även här. Värsta delen (den stormiga delen) förväntas komma imorgon (natten till söndag). Vi får se hur detta sluta, om det verkligen är så allvarligt som alla säger eller den kanske inte märks överhuvudtaget?! Det återstår att se.

Efetrsom jag inte uppdaterade er om gårdagen så får ni en liten snabbis nu istället. En ganska vanlig dag. Jag hade baby M och pojkarna på morgonen. Sen var det stranden, poolen, tennis och kurragömma som gällde. Och det var väl ungefär allt det som vi gjorde igår skulle jag tro.

Idag var det åter igen baby M och pojkar under morgonen (baby M sov HELA morgonen så var bara pojkarna). Runt 10 var det på med badkläderna och ut i den varma poolen (måste bara älska poolvärmare!) varmt och skönt var det. Vi plaskade runt ett bra tag innan det var dags för lite tennisspelande. Vi flyttade rundor på lite bord eftersom e skulle ha ett stort party här. Sen var det dags för lunch - det vanliga, indiska bröd för R och cheespasta för S och chickennuggets för bda! BUSENKELT! Det finns ju ingen variation i maten i detta land! Gaaah!
I all fall, sen var jag ledig ett par yimmar. Somnade i solen, hjälpte till med förberedelser inför kalas, lekte med pojkar och sen var det åter igen dags för lite jobb.

Vi plaskade i poolen. Spelade poolyeopardy (stavning?!?!). Jag förlorade alla gånger. Självklart när de ställer frågor om amerika xD Haha, men roligt hade vi i alla fall. Sen hade vi undervattenstävling. Jag kom 2 an tre. Haha, jag vann över R men förlorade över min värdpappa! haha

Sen var det dags att byta om pojkarna inför kalaset. Minglade runt lite, hade kvällsmat och sen dusch, borsta tänder, hår, läsa saga... ja ni vet, hela den faderullan!
Nu ligger jag här och uppdaterar er om vad som har hänt och nu vet ni!

För övrigt så har jag varit i Amerika i 200 dagar idag! MINST 165 dagar kvar! Det är galet vad tiden går snabbt! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0