En vecka! 6 månader!

Idag har vi haft fullt upp från morgon till kväll... men kul har vi haft i alla fall! Jag började jobba runt 10.00. Jag tog med mig pojkarna utomhus för ett tag och lekte lite. Efter det så lekte vi lite inomhus, läste lite saga och så... Sen gjorde jag lite lunch åt pojkarna - pasta och chicken nuggets. Himla vad populärt det är hos ungarna i detta stora land. Men enkelt för moi, så vem klagar? Inte jag i alla fall!

Efter det så plaskade vi runt lite i poolen innan vi packade in oss i bilen och styrde mot barnmuseumet. Där lekte vi runt i runt en timma innan min vm hämtade upp mig. När vi kom hem igen så hade jag en timmas paus. Gjorde inte så mycket då, chillade! När min rast var slut så tog jag med mig min äldsta pojke till stranden där vi lekte ett tag. Vi begravde ett par Maikear och vi hann även med att bygga et par sandslott. Efter ett tag dök min värdpappa och J upp och lekte lite med oss (plaskade runt i havet) och efter ytterligare ett tag kom min värdmamma och mina andra 2 värdbarn ner. Vi plaskade vidare i havet och de STORA vågorna. Kul hade vi. Efter en timma eller så traskade vi iväg hemåt. Plaskade runt lite i poolen och sen var det dags för pojkarnas bad. Sen var det dags för middag och cupcakebak! :) Sist men inte minst var det dags för bedtime. Vi läste en saga och sen somnade pojkarna gott och jag slutade för dagen.

Idag är dagen då jag varit i USA i 6 hela månader. Jag kan knappt fatta att jag REDAN har varit här i ett halvår och har MINST ett halvår kvar. Det är galet vad tiden går snabbt. Jag har varit med om så otroligt mycket och ännu mer kommer jag att få uppleva. Jag njuter av tiden här i USA... förr eller senare kommer den att nå sitt slut... när det blir vet jag inte!?
Jag har haft både bra och mindra bra perioder här i stora landet, men det är så livet är, allt kan inte gå som man vill (sorgligt men sant). Men jag är många erfarenheter rikare och nu har jag det bättre än någonsin.

Det är även dagen då jag har varit hos min nya familj i en hel vecka. En vecka sedan lämnade jag Chicago för mitt "nya" liv på Manhattan, NY! Jag gillar det och jag är lyckligare än på väldigt länge. Jag gjorde helt rätt val att gå in i rematch och lämna Chicago! Ett av mina bättre val!

Ta vara på tiden!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0