Emelie fyller 20 år!

Okej, här kommer uppdateringen som ALLA har väntat på;) Eller kanske inte, men en uppdatering ska det bli i alla fall.

Jag fyllde som sagt år igår, den 27 april år 2011 var det 20 år sedan jag kom till världen. Dagen började med en mycket onyttig och sockrig frukost från Dunkin Donuts, två chokladmunkar med vaniljkräm som innehåll och en smoothie på det! Lagom bra start på dagen. Tackar min kära värdmamma för denna kanonfrukost. Tur att man bara fyller år en dag om året (dock hindrar inte det amerikanska människor från att trycka i sig munkar till frukost MINST ett par gånger i veckan). Jag fick även en fin födelsedagspresent, ett presentkort på Forever 21. Det kommer definitivt att utnyttjas mycket väl snarast! Nya kläder är ju aldrig fel. Sen körde jag J till skolan då det regnade ute (underbart väder Amerika har för tillfället). Vi lekte lite hemma och efter det tog jag med mig både Q och S till biblioteket och det var dags för storytime! :)

Vi valde några nya tvspel innan vi styrde bilen mot hemmet igen för att plocka upp min värdmamma. Nu var det dags för lunch med mormor M. Då jag var födelsedagsbarnet fick också jag välja ställe - California PizzaKitchen (CPK). Jag fick ett mycket fint halsband av mormor M som bestod av 7 olika berlocker. E, för mitt namn och sen alla pojkarnas bokstäver (J, S, Q och B), ett flygplan för min resa hit och en tårtbit för min födelsedag! Det var nu tänkt att jag skulle fylla på med fler berlocker under mitt år är och det kommer jag definitivt att göra, det är en sak som är säker. Efter lunch var det hem och lämna av mig och Q. Hittade en mycket fin blombukett på bordet när jag kom hem. Kollade kortet och såg att det var från pappa & Co. Tack så mycket!!! Det blev ett Wigglesavsnitt innan det var dags för Q att sova lite. Jag hade nu lite "Quiettime" som jag spenderade med att göra ganska mycket ingenting! - som vanligt med andra ord... Eller jag skypade med mamma och pappa, så det är ju alltid något! :) Min värdmamma kom hem och hon hade varit så pass gullig att hon köpt födelsedagstårta till mig, men inte vilken tårta som helst... födelsedagstårta PÅ pinne - ungefär som en klubba! Haha, ja det är sant, glasyr utanpå och nån sorts tårtdeg(?) inuti. Det smakade fatiskt ganska bra, men det var ganska mycket lah´gom med två, sen blev det för mycket sött.

När jag skypat färdigt alla människor och ätit upp min tårta så tog jag cykeln till banken för att sätta in ALLA mina pengar på mitt bankkonto. Cyklade sedan vidare till 7 eleven för att handla toalettpapper (för er som vill veta denna viktiga information) Spenderade ett par timmar hemma tillsammans med pojkarna. Vi läste läxor, skrattade och pratade... xD Avbokade ett starbucksmöte och planerade ett annat... :) Lekte lite i parken innan jag och J tog bilen till Target. Som ni alla vet så går det aldrig riktigt bra när jag och J sätter oss i samma bil, man vet liksom aldrig riktigt VAR vi hamnar;) Samma sak var det denna fina kväll, vi körde vilse, men hittade ovanligtvis rätt ganska snabbt igen. Körde vilse på hemvägen med, men det löste jag utan några som helst problem. *stolt*

Jag drog med mig j till Starbucks då jag SKULLE ha min gratis födelsedagsdrink. Kom dit 15 minuter innan de stängde! Sa att jag hade mitt kort, det var registrerat och det var min födelsedag, så jag ville ha en gratis drink. Man skulle då ha fått något på posten (som jag inte fått) men som tur var så jobbade min allra bästa vän denna kväll. Han var gullig och knappade lite på maskinen och gav mig sedan min gratisdrink! Haha, det lönar sig att vara stamkund på Starbucks! ;D

hem och vända innan en annan au pair, Marianna kom och hämtade upp mig. Vi åkte vidare till IHOP och åt chokladtårta och pratade och hade galet roligt! Jag tror servitricen var lite trötta på oss efter ett tag... Hon gjorde allt för att få oss att gå... utom att säga: Please leave! Så vi satt kvar onödigt länge! Hahahahahaha xD Hon körde mig sedan hem och det var slutet på en PERFEKT födelsedag i AMERIKA! :)

Now something for my hostmum to read! Ants! Aren't they great! Specially when they live in my bed! I think I had a whole family... or ten in my bed! :D As long as the ants are from Sweden and have something extra it's ok with me! ;)

Thank you for making my birthday perfect!!! Let's PARTY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0