Söndagen den 10 april 2011

Jaha, vad sägs om en liten uppdatering från gårdagen då?

Precis som de senaste söndagarna börjar jag dagen med ett skypesamtal med pappsen & Co. För övrigt var klockan då halv nio på morgonen och vi hade 19 grader ute, klarblå himmel och strålande solsken. Det kommer bli en bra dag! Efter ett samtal med Sverige så blev det duschen och på med shortsen och en t-shirt! Pojkarna var redan över hos grannen och lekte vattenkrig... IGEN! Jag tog på mig mina skor och traskade iväg till ett annat grannhus med au pair. Knackade på och frågade om hon skulle med till Starbucks. Dessvärre så jobbade hon och hade alla pojkarna själv så det fick bli en annan gång (vi skulle ju ses igen under dagen ändå...). Jag ringde en annan au pair och hörde om hon skulle med, men de åt frukost, så det slutade med att jag traskade dit alldeles själv. Men det var ganska najs det med. Det var nu över 20 grader varmt ute och solen var stekande het...

Jag köpte min drink och traskade iväg hemåt igen. Jag gick bort till grannarna och pojkarnas vattenkrig ett tag innan det var dags för allihopa att promenera iväg hemåt för att äta lunch. Medan J och S tog en dusch och min värdpappa gjorde lunchen så tog jag med mig Q på en cykeltur runt kvarteret. Galet varmt ute! Efter cykelturen åt vi lunch och sen var det chill i en timme eller två innan jag, min värdpappa, Q, S och J packade in oss i bilen och körde mot ishockeymatchen. Det var egentligen inte meningen att Q skulle följa med, men då han inte ville sova middag och bara gallskrek kidnappade min VP honom från min VM och vi alla åkte till matchen;) (förutom min VM som var hemma med baby B). Innan vi kom till matchen var vi rvugna att stanna till vid Target för att handla ett par skor till J, så han inte hade några (förutom de gigantiska som tillhörde min VP xD)

Okej, vi parkerade bilen och gick för att kolla på matchen. Vi skulle bara visa våra biljetter innan vi kunde gå in. Det enda problemet var bara att vi var fem personer med fyra biljetter (det var ju inte meningen att Q skulle med) och vi kände verkligen inte för att stå i kö och köpa en biljett till så vi tog risken...
Väl framme vid ingången visade vi billjetterna och vi alla fem kom in utan några som helst problem! Ja, men det ska ju börjas i tid om man ska planka in och min tvååring gjorde det mycket bra, om jag får säga det själv;) Väl inne mötte vi upp familjen C och deras au pair (M, från Brasilien). Vi köpte lite puckar som de senare kunde tävla med. Vi letade upp våra platser, vilket tog ett tag då vi visst var i fel ände av arenan och letade. Men till slut hittade vi i alla fall våra platser, vi slog oss ned och sen var matchen igång. Jag hamnade bredvis Polla (au pair från skolan i NY) och även Denise. Det var skönt att ha lite andra au apirer i närheten med att prata med. Vi kollade på matchen, skrattade och hade roligt. Det blev mål efter mål (eller ja, 6 mål sammanlagt). Pausunderhållningen bestod av att maskoten (en varg) kastade ut tröjor till publiken och dansade till musiken. I en annan paus var det en "ätartävling". Jag tror de åt kycklingvingar, och vinnaren tryckte i sig 37 st på en minut... eeeeww!

Helt plötsligt kommer maskoten gåendei trappan som vi har några meter ifrån oss och jag och Denise SKA ha ett kort med honom. Vi klättrade över stolar och kämpade oss förbi människor innan vi kom fram, till trappan och där ber dom oss att gå tillbaka till våra platser. Tusan heller, vi SKA ha en bild med vargen. Så vi går uppåt istället för att vänta på vargen och mycket riktigt kommer han och vi får vår bild! Dagen är räddad! :D
Vi lämnar matchen 10 minuter innan det är slut för att åka och äta middag på Buffalo Wings. Vi åkte tillsammans med familjen C. Vi hade mycket roligt och spelade spel och lekte och pratade och bara roade oss.

Vi kom hem, lekte lite med grannarna och sen var det sängen som väntade! Jag läste ut min bok, kollade på ett avsnitt av CSI Miami och sen somnade jag ganska direkt. Jag hade hur som helst en helt fantastiskt rolig dag med mycket skratt och skoj!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0