Thunderstorm!

Idag har varit en bra dag. Vaknade upp och snön var åter igen borta, bara en liten ensam snöhög (vår döda snögubbe) befann sig i parken. Idag var det regn som gällde, A LOT av regn, onödigt mycket regn! What's up with America? Hur som helst, idag stannade vi innomhus under förmiddagen, kollade på "Der regnar köttbullar" och efter det åkte jag och Q till kidsclub/gymmet. Det var skönt att få röra på sig lite. En timme senare var vi på väg hemåt igen för att äta lite lunch. Mamma J skjutsade S till skolan och sen var det doktor för baby B som gällde. Jag och Q stannade hemma och kollade på två avsnitt av Wiggles - u just have to love them! HOOOOOOOT POTATO! :D
Runt 13.30 var Q så pass trött att han knappast kunde hålla ögonen öppna så jag gjorde honom en flaska och stoppae om honom. Sen var det "quiet time" som gällde. The cleaningsladies kom och jag skypade med mamma.

Då the cleaningsladies var här så var jag tvungen att planera något för pojkarna så jag sms:ade min tyska vän Denise och vi planerade en playdate.När klockan började närma sig halv fyra tog jag bilen och körde och plockade upp pojkarna. Galet vad lång kön är för att hämta upp ungarna vid skolan, där är bilar överallt och då menar jag verkligen överallt! Jag lyckades hitta pojkarna och vi körde iväg. J fick ett samtal från en kompis så vi släppte av honom där innan jag och S körde vidare mot vår playdate. Haha, det är alltid lika roligt att köra omkring i USA UTAN en fungerande GPS! Som vanligt besöker vi ALLA andra gator förutom den vi ska till. Men efter ett tag så hittar vi faktiskt rätt gata (tro det eller ej!) S var en aning blyg till att börja med, men efter lite övertalning och släpandes in i huset så fann pojkarna varandra och efter ytterligare några minuter var de i full gång. Brottning, au pairer against host kids (au pairer vann helt klart!). De hade med andra ord roligt, mycket roligt! Men efter en timme elle två skulle de äta och vi var tvugna att hämta upp J så vi sa hej då och tack så mycket!

Efter det tog mina VF med oss ut på middag. Vi åt på resturang och hade en ytterst bra middag. Jag gillar verkligen min värdfamilj, de är så härligt galna... påminner mycket om min svenska familj! Kanske därför vi kommer så bra överräns! ;) Galet ska det va! haha
Lagom tills vi skulle köra hem började det ösregna och åska, ny storm på G. Vi körde direkt hem och sprang in i huset. Vi åt dessert - kanelbullar med honung. Okej, men aningen för sött för min del så det var första och sista bullen jag åt.

Imorgon kommer då min värdmamma att färga mitt hår. Tänka sig, hon avbokade sin tid hos doktorn för att hon skulle kunna färga mitt hår. Det behövde hon absolut INTE göra, vilket jag också sa till henne! Här är vår smskonversation:

J: Jag avbokade mitt doktorsbesök imorgon så jag kan färga ditt hår. Du kan gå till gymmet och sen fixar jag ditt hår. Håll tummarna för att baby B inte kommer skrika!
E: Oh, nej det behöver du inte göra! Vi fixar mitt hår när du har tid!
J: Sluta! Lyssna på din värdmamma!
E: Ok, what ever you say värdmamma! Men jag vill inte att du avbokar något på grund av mitt hår.
J:
Ditt hår är det viktigaste! Glöm inte det! Det är en kvinnas uppgift att ta ahnd om det!

Haha, kan man annat än gilla min värdmamma! :) AWESOME!

Nu avslutar jag denna toppendag med lite CSI avsnitt! Tror det är CSI marathon varje kväll eller nåt, för det är många avsnitt på gång här, men det har jag ingenting emot... inte alls faktiskt! ;D

God Natt USA!
God Morgon Sverige!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0