Snö...

Vilken chock man fick när man vaknade upp idag. Det var alldeles vitt ute... och än en gång var snön här. Frukost och efter det var det bara till att klä på sig varmt och bege sig ut i snön med pojkarna. Vi rullade ihop tre lagom stora snöbollar till att bygga en snögubbe. Inte världens största, men absolut världesn vackraste! haha
Vi hade kul ute en timme eller två innan vi kalla, frusna, blöta och allt annat gick in, startade en film och gjorde varm choklad. Vi åt lunch och sen traskade vi iväg till skolan, på rekkordtid denna dag. Från det att vi tog på skorna tills vi anlände till skolan tog oss 20 minuter. Vanligtvis brukar det ta oss 20 minuter att bara ta på skorna och ytterligare 20 minuter att gå till skolan... vad hände idag liksom? Jag lämnade av S och sen gick vi (jag och Q) hemåt igen.

Q went nainai och jag kollade datorn. Väntade på att J skulle komma hem så jag kunde bege mig mot Zoey, som är en ny vän jag mötte idag, tack vare en granne. Hon är dock ingen au pair, men är här och besöker sin nmoster/faster. Hon kommer från Skottland. Vi satt och pratade om allt och alla i enochenhalv timme, innan jag var tvungen att gå hem. Jag mötte pojkarna på vägen. När Q vaknade tog vi på oss våra skor och traskade över till familjen C som bor runt hörnet. Vi lekte med pojkarna där (som är i samma ålder som Q, S och J) i två timmar.

Vi gick hem, jag gjorde dinner, vi åt, de hade dessert och nu befinner de sig på ovanvåningen och jag chillar framför tv:n och datorn. Ska nog bege mig neråt mot mitt rum och ta en dusch innan ag kryper ner i min nybäddade säng (ej fuskbäddad) och kollar ett avsnitt av CSI Miami.

Just det, det får bli slut med fuskbäddandet snart, haha! Det blir så knepigt när man ska gå och lägga sig. Eller så måste jag försöka hitta ett påslakan som är lika stort som mitt täcke, vilket jag starkt tvivlar på att det finns. Så antingen får Sverige se till att skicka hit lite duntäcken (minst 2) i normal storlek med tillhörande påslakan eller så får jag besöka IKEA (igen) för visst har de påslakan och täcke där? Gaah, jag bli hur som helst GALEN på det här med att bädda sängen i AMERIKA!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Vilken bra blogg, väldigt detaljerat:) Jag ska själv åka som au pair i februari nästa år. Jag har alltid varit säker på att välja cultural care, men är inte lika säker längre pga av att många tycker det tar för lång tid med matchningen. Däremot SI som du åkte med, verkar det gå väldigt snabbt. Vad rekomenderar du?

På SI's hemsida står det att man måste studera 3 h per vecka, måste man det eller kan t.ex åka iväg en helg om studera dom timmarna? (om du fattar vad jag menar) Och sen sista frågan, dagarna i New York, är orienteringen på hotellet där man bor eller åker man till någon annan plats och får undervisning? :)

2011-04-19 @ 16:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0