Sjukling, playdate och löpning!

Vilken dag! Den började fint med en crazy morgon. En spydde, den andra vägrade lyssna , den tredje tyckte det var kul att kleta mjukost över hela bordet och bebisen skrek... underbar morgon! Hur som helst så tog mamma J hand om sjukling och bebis och jag fick mjukost och icke lyssnande barn. Fin uppdelning det där... slapp i alla fall att torka spyor! ;)

Okej, alla som ville ha frukost fick frukost och sen var det dags stt läggga benen på ryggen (eller vad det nu är man säger), ja vi var i alla fall tvugna att skynda på lite. Borsta tänder, bädda sängar, plocka upp leksaker, in i bilen, köra till skolan. Än en gång; underbar morgon!

När vi kom tillbaka så plockade jag undan resten i köket innan jag klädde Q för en tur till parken. In i bilen igen och så körde vi iväg till den "stora" parken. Där lekte vi i runt 40 minuter innan Q tröttnade och ville hem igen. Han är lite förkyld stackaren så han hade ingen vidare energi till att leka. Hem och byta blöja och byxor och sen gå en runda med vagnen. Q somnade efter ett tag. Efter en timmes prmenad i solskenet traskade vi bort till Mariano's för att äta lite lunch, Q kyckling och jag soppa... YUMMI! Sen traskade vi vidare hemåt. S mådde mycket bättre! Jag tog bebisen och mamma J tog Q. Sen var det lite fritid då Q hade naptime (dock skrek han mest då han redan sovit i vagnen) och mamma J tog med bebisen i bilen en runda.

Jag passade då på att skypa lite med Pernilla i Sverige. Så kul att se och prata med dig igen!! <3 Efter skype kom min VM hem. Q hade vaknat och skrek igen så han fick komma upp. Vid 15.10 kom D (colombia) och hennes värdbarn och hämtade upp mig och Q. Vi gick tillsammans till skolan där vi skulle hämta upp J (mitt värdbarn) och C (D:s värdbarn). Efter vi hittat alla barn vi sökte så gick vi tii parken där vi lekte en timme inna vi traskade vidare hemåt. Kollade lite tv, åt lite mat och sen var det på med löparskorna.

Idag var det ljust ute när jagbörjade springa, dock mörkt när jag återvände hemåt igen. Var ute och sprang runt en timme. Härlig känsla när den svenska musiken flödar i öronen och det känns som man kan springa hur långt somhelst. Mja, det kanske inte är världens bästa svenska musik, men bara det att den är svensk och man får höra lite svenska meningar gör det enklare att springa. Troligtvis tröttnar jag på svensk musik snart, men än så länge fungerar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0