SÅ ARG!

Jaha, idag var dagen det skulle ske, jag skulle ta mig till kontoret, eller "lokalen" där man kan ta testet för det amerikanska körkortet. Okej, första utmaningen var att hitta dit. Det var "bara" till att följa vägen, alltså inga svängar. Grejen var bara den att jag körde aningen för långt. Visste inte riktigt var jag var, så jag svängde in på en parkeringsplats och ringde min värdmamma och frågade var jag höll hus och vart jag skulle... Hon visste dock inte mer än jag, så hon skulle googla det och sedan skicka mig ett sms om vart jagh skulle. Mycket riktigt, efter ett par minuter kom där ett sms och nu var det bara till att hålla utkik efter skyltar och vägar om vart jag skulle.
Jag lyckades hitta den första vägen och höll nu utkik efter skyltar till "lokalen" dit jag skulle. Efter ett tag så hittar jag rätt och parkerar bilen och promenerar in.

Mycket orolig över hur mitt hår skulle se ut på mitt körkort släppte jag ner det från hästsvansen och lät det fladdra i vinden... haha, hur lät inte det där?! Hey baywatch? I alla fall, med mitt fladdrande hår steg jag in i lokalen och ställde mig i kö. Väl framme vi disken så pratar jag med gubben som sitter där. Han ber om legitimation och jag ger honom mitt svenska körkort och han säger surt: vad är det här, ge mig ditt pass eller något annat som identifiera dig(?!)
Ehhh, sura gubbj*vel, ta o coola ner va! (sa jag inte, men tänkte det!) Jag plockar fram mitt pass och mitt SocialSecurityNumber och gubbf*n kollar på det ett bra tag innan han ber mig om ett bevis. Ett bivis(?) på vad? Ett bevis på att jag bor här... Skojar han eller? Ett bevis på att jag bor här? Skulle jag, allvarligt talat vilja ta ett amerikanskt körkort i staten Illinois om jag inte bor här. Hur tänker amerikanare? Mest troligt inte alls! Nej, jag hade inget förbannat bevis med mig, så det var bara till att köra hem igen. Men innan dess svängde jag inom Jamba Juice för att köpa mig en tröstdrink!

Så ARG just nu! Så trött på amerikanarnas alla meningslösa ideer och grejer som de har för sig! Gaaah!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha... de är så dryga. Sa samma sak till mig. Åkte med min värdmamma till banken och bad dem skriva ett brev där det stod att jag är en av deras kunder och att enligt deras databas bor på en viss adress. Det funkade! Lycka till!

2011-04-15 @ 05:50:48
URL: http://alittletime.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du får prova igen så är livet.K

2011-04-15 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0