Påskmiddag på IKEA!

En liten snabb uppdatering om gårdagen!

Det var fredag, vilket innebär FULL FART MOT HELGEN! Det var en dag då pojkarna hade bestämt sig för att inte alls, under några som helst omständigheter lyssna på mig under HELA förmiddagen! Det var mycket om och men och JAG VILL och du bestämmer inte över mig och bla bla bla.... Allt slutade med att vi stannade inomhus och de fick roa sig själva ett tag.

När mamma J kom hem efter ett doktorbesök med baby B så packade vi alla in oss i bilen och begav oss iväg för att ta Q till hans första gymclass. Väl där så tog jag hand om baby B (som sov HELA tiden!) medan mamma J spenderade lite tid med Q (och S som också tyckte det var väldigt kul!). Efter det bar det iväg hemåt och S åkte till skolan. Jag och Q åt lunch och sen var det dags för hans naptime. Jag checkade datorn ett tag och när mamma J kom hem igen var det gymmet som gällde. Efter gymmet körde jag till skolan för att hämta upp pojkarna då det regnade ute. Vi körde vidare till J:s kalas som han var bjuden till. Haha, lite borta som jag va körde jag fel håll, ingen sa något(?) men jag vaknade till ganska snabbt och insåg att det var fel håll och vänd om:P Lång vecka? Mja! I alla fall, vi kom till kalaset och vi släppte av J och jag och S körde hemåt!

Väl hemma var S på sitt allra bästaste humör och vi lekte och brottades och hade hur kul som helst. Förmiddagen var glömd! Efter ett par timmar var det dags att hämta J från kalaset. J och S åkte sen till sin pappa (som hämtade dem) och jag tog bilen, plockade upp alla au pairer och körde iväg mot IKEA för lite SVENSK påskmat. Mötte upp en annan svensk där och sen var det bara till att hugga in. Dagen till ära spelades det svensk folkmusik med folk som dansade svensk folkdans(?) haha!

Efter middag blir det dessert, dajmtårta och lite andra svenskaa godheter. Självklart avslutas kvällen på IKEA med ett besök i den svenska shopen! Lite daim till min värdmamma och en till påse med bilar till pojkarnas påskgodis!

Kör hemåt igen, lämnar av Dunja och Florencis hemma hos dem och sen åker jag, Diana och Monica och kollar på bio - Soul Surfer! Mycket bra film må jag säga! Efter filmen vart det hem och i säng! Ett bra slut på en mycket bra dag!

Nu ska jag cykla iväg i regnvädret och möta upp Denise för lite shopping! :D

Kommentarer
Postat av: Pappa john

Ha,ha...visst är det härligt med barn, ena sekunden på värdens sämsta humör och nästa hur goa och glada som helst, det är bara och gilla läget. Tänk när du var liten och inte ville lämna ifrån dig den där döda musen, som du gömde i din troslåda, som efter några härliga varma sommardagar inte luktade så värst gott...ha,ha...härliga minnen...Puss =))

2011-04-18 @ 06:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0