MYROR!

Okej, jag vet att detta är typ tredje inlägget för dagen, men vad tusan!

Myrorna har börjat vakna till liv här borta och det är något som definitivt INTE gillas! Speciellt då myrorna tycker att det är väligt kul att krypa omkring i min säng. Jag upptäckte myorna i söndags. Dock var det inte så mång myror just då så jag sopade bara bort dem från sängen innan jag gick och la mig. Den natten sov jag inget vidare om jag ska vara ärlig. Jag vaknade upp ett X antal gånger då det kröp myror på mig. Jag satte mig uppp X antal gånger och sopade bort myror från sängen, trevlig upplevelse det där. Men jag tog mig igenom natten i alla fall. Under dagen upptäckte jag dock att det kom fler och fler myror och när det var dags för att sova så bestämde jag mig för att jag inte riktigt vill soca i sängen så jag la mig i min tvåsitsiga soffa istället. Även denna natten sov jag dåligt, dock inte på grund av myror utan för att soffan var så pass liten. haha, det här går ju riktigt bra för mig... inte!

Okej, även om jag inte sov så bra i soffan så var det i alla fall bättre än sängen med myror! Jag berättade för mina värdföräldrar om min upptäckt och de skulle fixa lite myrspray... Jag ville fortfarande inte återvände till min säng och nu började även soffan invaderas... what to do? Jo, jag tog mitt täcke och la mig på golvet - enda stället där jag inte hade sett några myror, konstigt men sant! Varför är de tvugna att invadera alla bra sovplatser för? Är inte golvet bra nog?! Hur som helst, det blev en natt på golvet med, ingen vidare natt! Jag vaknade inte upp av några myror i alla fall, det kanske var aningen hårt att ligga på, men största orsaken till att jag vaknade var för att jag frös. Alla mina filtar och täcke var invaderat så jag hade bara mitt överkast att sova med, kallt!!! Men jag stod ut även denna natt. Mina VF hade spreyat mitt rum nu så de små äckliga sakerna skulle nog snart försvinna.

Tre nätter på tre olika ställen i mitt rum, ikväll hoppas jag verkligen att jag kan återvända till min stora sköna säng. Jag har spenderat den mesta av tiden i tvättstugan idag då jag har tvättat alla lakan och täcke och filtar och överkast och vad allt nu heter. Tvätttade min soffa, luftade kuddarna, torktumlade alltsammans. Så nu är allt snart klart. Ska snart gå ner och kolla om mina små vänner har gått och dött (vilket jag innerligt hoppas på!) Jag har sprayat mitt rum igen och satt ut lite myrgift, eller vad det nu var jag fick!?!

Så har ni några tips om att bli av med myror så tveka inte att dela med er av dem;) Men gud (!) det kliar ju bara jag skriver om det... är nog bäst att sluta nu!


Kommentarer
Postat av: Broder

En skolkompis hade också problem med myror. Hon fick tipset: Kanel xD och hon tyckte det funkade bra =)

2011-04-29 @ 07:05:30
Postat av: mikaela

ÄT DOM !

säkert jättenyttigt, och supergott :D

2011-04-29 @ 15:40:30
Postat av: Kerstin

Grattis på födelsedagen lite sent.

Kerstin och Egert

2011-04-29 @ 21:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0