Kind of LOST!

Haha, ja ni kommer väl ihåg mitt förra inlägg, där jag skrev att min dag knappast skulle bli mer intressant? Där hade jag allt fel, hej o hå vilka äventyr jag och J har varit ute på ikväll.

Efter middagen tog vi det alla baa lugnt, jag tog min dator och chillade, kollade email och fa (som vanligt) men sen kommer min VP ner och frågar om jag kan köra iväg till djuraffären (som jag aldrig tidigare har besökt) och visst det kan jag väl göra, jag har ju inget bättre för mig ändå. Grejen är bara den att GPS:en funkar inte riktigt som den ska i den stora bilen, eller den funkar men gatorna är lite fel här och var så vi  (jag och J) får en vägbeskrivning av min VP. Sväng vänster på stor väg, passera sex stoppljus och sväng sen vänster igen, så det gör vi. Kommer vi rätt? MEST TROLIG INTE! Okej, vända och köra om, kommer vi rätt? INTE EN CHANS! Vänder ett par gånger till, dock utan framgång... haha! Stannar på en parkering och ringer hem. Efter lite guidning så hittar vi affären. Går in och handar två vita möss som ormen ska mumsa på (och det kunde inte vänta ills imorgon?).

Vi fick i alla fall våa möss och vi var nu tillbaka i bilen. Problemet nu var bara att hitta hem igen... lättare sagt än gjort. Vi kärde i alla fall, och vi hade ju våra diskussioner om var vi skulle. Jag litade dock mer på J eftersom han hade varit i området färut och jag hade ju inte det, så vad gör man inte. Dock kom vi inte dit vi skulle, vi pillar på GPS:en, mja går sådär, vi hittar tillslut en parkering (WIHO!) där vi kan ringa hem IGEN. UNDERBART(!) inget svar, J pratar in ett mycket roande meddelande. Testar min VP mobil, INGET svar där heller, GREAT(!) och J pratar in ännu ett mycket roande meddelande, Ska vi ringa mormor M kanske? haha, näe, vi väntar lite med det... Två sekunder senare ringer de upp oss. Vi kör lite häger och lite vänster och lite rakt fran och efter lite svängar på några uppfarter här och var så hamnar vi på rätt väg (dock inte samma som vi körde på på vägen dit). Men så länge vi följer den vägen i riktning West så skulle vi till slut komma till Marianos och därifrån hittar jag hem, det är jag säker på. Mycket riktigt, vi kom till Marianos och därifrån hittade jag hemmet.

Vår lilla tripp som troligtvis skulle tagit runt en halvtimme tog en hel timme. Men vad gör man inte för den lilla ormen som är hungrig?! xD (och mina VF som mest troligt inte själva ville köra). Men jag är hemma och jag är välbehållen.

Vad önskar jag mig då i 20-årspresent? Vad sägs som en fungerande GPS? Mest troligt! ;D

God Natt gott folk! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0