Gårdagen!

Okej, gårdagens uppdatering kommer här! Dagen började med ett skypesamtal med pappsen & co i Sverige! Efter det kom D (colombia) och hämtade upp mig. Jaha, tro det eller ej, men jag skulle följa med henne och en annan tysk som jag ännu inte hade träffat (P) till kyrkan. De hade frågat mig ett tag och mina ureäkter för att inte följa med var slut, så varför inte, så illa kunde det väl inte vara... Mina förväntningar var ju inte speciellt höga, hade förväntat mig en liten hederlig kyrka med en tråkig bubblande präst! Efter en 20 minuters biltur var vi där och jag kann ju säga så mycketr som att det INTE NÅGONSTANS såg ut som en kyrka. Snarare som en stor arena, kanske en liten globen? Ja, ungefär så dåg den ut (inuti då). "Liveband" som sjöng (bibelsånger) och jagvet inte om det var en präst eller vad, men det är olika från gång till gång i alla fall. Jag hade dock oturen att följa med när det var den tråkiga människan som talade.

Hela "gudstjänsten" började med ett par sånger och efter det skulle man vända sig om och hälsa på omgivningen. Folk började skaka hand och presentera sig?! OK! Hade en pretty good looking guy framför mig som hälsade på mig, så det hade jag inga som helst problem med;D Hans namn var för övrigt Nick! hihi
Efter lite mer sånger började en kvinna tala om gud vet vad? Lite mer sång och sen kommer vi till den tråkiga snubben... *gäsp* Det varade i runt två timmar, vilket var två timmar för mycket. Jag säger inte att det var dåligt, för det var det verkligen inte, men det var bara inte min grej. Men måste jag nu gå i kyrkan av någon anledning så är det ju den kyrkan jag vill gå till... hellre amerika än sverige, det är i alla fall en sak som är säkert!
Som sagt kyrkan var gigantisk (bilder i slutet av inlägget) och den liknade inte alls en vanlig kyrka. Inuti fanns cafe, resturang och massa annat...
"Salen" där man satt och lyssnade på människorna var ungefär som en stor arena där de skulle kunna hålla en konsert.

Ja, nu har jag i alla fall testat kyrkan här i amerika och ja, det är både bättre och roligare att gå här. Men jag tror faktiskt att en gång i kyrkan räcker för mig! Troligtvis blir det en gång till då baby B ska döpas... men det är ju en annan historia!

Efter kyrkan så körde vi i alla fall hemåt igen. Väl hemma står P och väntar på mig och vi kör sedan iväg för att hämta upp tyska D och sedan iväg till Woodfield Mall för lite shopping. Det blev en del affärer, dock inte så många, men forever21, weat seal var de viktigaste och sen även några mindre viktiga... Efter ordentligt med shopping så blev det lite Frozen youghurt... love it! youghurt med frukt som topping! Sen bar det åter igen iväg hemåt, eller, denna gången blev det downtown AH. Starbucks nästa! Haha, jag tror jag har besökt Starbuck för mycket, tror nog man skulle kunna kalla mig stammis! De vet nu vad jag heter och vad jag vill ha (smoothie, orange mango!)! haha, bra där! Men ja jag gillar det!

Vi satte oss på uteserveringen och pratade om allt och alla. Under tiden hann jag även göra en annan au pair (som inte var med oss) sur. Hon hade då frågat ett X antal au pairer om de ville spela laser doome (detta var i fredags). Visst det lät som en rolig ide skrev jag tillbaka och sen var det inte mer med det. På lördagen då skrev jag tillbaka och frågade vilka som skulle spela... VI TVÅ:O Jag skrev och frågade om hon ville spela en annan dag när det var fler au pairer som kunde och där blev hon lite grinig. För det första hade vi inte bestämt att vi skulle iväg och för det andra så frågade jag bara om hon ville en annan dag. Tror hon hade lite PMS då hon ställde in allt och skyllde på mig då hon hade tackat nej till en inbjudan till Chicago xD Seriöst?!

Vi hade i alla fall hur trevligt som helst på Starbucks och efter ett tag så kom även colombia och joinade oss. Vi satt där och pratade tills de stängde. Det hade nu även börjat åska och blixtra (storm var på väg) så det var ganska så mycket lagom att bege sig iväg hemåt! Vi kramade om varandra, tackade för en trevlig kväll och sa hej då!!

Med andra ord hade jag en mycket bra dag/kväll med fina vänner!



Kommentarer
Postat av: Pappa john

Roligt att läsa din blogg, måste vara härligt att ha kontakt med så många andra aupair tjejer!

2011-04-05 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0