En mörkhårig Emelie planerar sin 20 årsfest med sin värdmamma innan hon blir utelåst i Amerika!

Haha, ganska intressant rubrik det där va!? Men det stämmer mycket bra.

Igår var det då dags för mig att åter igen bli mörkhrig, eller svarthårig kanske man skulle kunna säga. Hur som helst, då jag är otroligt snål, eller, jag vill inte spendera för mycket pengar på att fixa mitt hår så jag köpte färgen och min värdmamma fick lov att färga mitt hår. Det var hennes första gång so here we go! :) Jag köpte tre färgflaska, för det är det vi brukar använda i Sverige. Jag blandade den första flaskanmed färg och min VM tog på sig handskarna och sen var vi igång. Här tar vi inte och färgar lager för lager inte, nej här häller vi hela flaskan med färg i håret och sen gnuggar vi in det! Funkar också mycket bra faktiskt. Det gick ganska vilt till och det van hända att det kom lite (mycket) färg på en hylla som inte riktigt gick bort och nu är det ganska svart... Ooooops! Men vi fortsatte med andra flaskan och sen tror vi att vi hade fått med allt hår så vi sparade den sista om i fall att vi skulle behöva den senare för att täcka allt som inte blev färgat. Jagväntade 20 minuter innan jag gick ner för att ducha av det.

Jag lånade hårfönen av min VM och hokus pokus så var jag så gott som svarthårig. Inte riktigt färgen jag ville ha, men det kommer ju bli ljusare efter några tvättar, så det kanjag leva med. Håret blev hur som helst mycket bra och vi behövde inte ens använda den sista flaskan med färg. Dock så missade vi lite hår, men det ser ändå ganska normalt ut. Typ mörkt hår med ljusare slingor, helt okej! Så för att vara min VM första hårfärgning var det riktigt bra och jag är väldigt nöjd med mitt hår. :)

Det var då gårdagens äventyr och dagens underhållning har bestått av biltvätt och planering av mitt födelsedagskalas, ett besök på Jamba Juice, bio med min skottska vän, Zoey och utelåst i Amerika... Fun Day!

Ett besök på biltvätten idag då det varje torsdag är Womens day, vilket betyder att det kostar enbart 70 kronor för alla av det kvinnliga könet. Jag körde en full service av bilen som bestod av tvättning, damsugning, polera och gud vet vad de gjorde. Men detvar bara till att säga vad du ville ha, lämna nycklarna i bilen och gå och betala och sen var bilen klar 10 minuter senare. Det blev då ett besök på Jamba juice (som min värdmamma mutade mig med denna gången för att jag tog bilen till biltvätten). Ännu en frukt/grönsakssmoothie... YUMMI! Det var samma tjej denna gången som förra då jag var inne och ville ha samma smoothie! Tror hon kände igen mig en aning... hehe xD

Sen hem med den mycket fräscha bilen som doftade lemon... mmm:)
Min värdmamma har börjat planera mitt 20 årskalas som kommer vara fredag nästa vecka. Hon har skcikat ut mail till mina närmsta au pair vänner som jag umgås med här. Före det skickade hon iväg ett mail till min kontaktperson för att få tag på allas mail adresser, hon är allt bra hon! Så idag berättade hon allt, hon har skickat email till alla, hon frågade vad jag ville äta, leka för leka... ALLT och lite till! Vi kan åka dit och dit och dit och handla det och det och det! Haha.. love it!!! Jag tror faktiskt att alla tjejer kommer hit och faktiskt en annan värdmamma också och hennes au pair, hur roligt är inte det... au pairer festar loss med värdmammorna! :D Awesome!

Hur som helst, nästa helg kommer bli awesome! Mitt party på fredag, jobb eller whatever på lördag(Y) och Chicago down town på söndag med au pair gänget! Kan det bli bättre eller?

Denna underbara kväll hade jag planer med Zoey. Vi började kvällen på starbucks med en smooothie och traskade sedan över till bion. Ikväll såg vi Arthur, en mycket roande film. Jag älskar huvudrollen i den! Han lever ett så simpelt men ändå komplicerat liv. Han tog dagarna som dom kom och hade inga större bekymmer med livet (om det inte vore för hans mamma). Love it! vi hade en fin promenad hem, stog och studerade de amerikanska ungdomarna som tyckte att det var mycket lämpligt att spela basket mitt i natten och sedan traskade jag iväg hemåt.

Tryckte ner handtaget och... här vart det låst! Tusan, lite lätt panik, jag har ju faktiskt ingen nyckel till huset (har aldrig behövt någon). springer runt och känner på de andra dörrarna om de lämnat någon öppen för mig... inte riktigt. Skickar ett lite ursäktande sms till min VM. Det ser mörkt ut och alla sover. Så genom att skicka ett sms försöker jag att inte väcka hela huset. Funkar inget vidare. Ringer henne och hon svarar (efter ett tag). Jag ber om ursäkt för att jag väckt henne och frågar snällt om hon har lust att kanske möjligtvis, bara lite snabbt sådär har lust att öppna dörren för mig? Nämner även att det är jag som ringer, man vet ju aldrig vad folk uppfattar när de är halvsovande?! Än en gång ber jag om ursäkt när dörren öppnas. Jag ville verkligen inte väcka dem, men vad skulle jag göra liksom, sova utomhus?

Haha, en mycket roande och spännande dag i Amerika må jag säga!


Kommentarer
Postat av: Pappa john

Ha,ha..låter spännande med allt, herregud skulle jag och Julie öppna en salong skulle vi hinna med många kunder på en dag, släng i färgen och varsågod nästa...ha,ha...det skulle bli succe...Du har verkligen en underbar vm och det gläder mig, var hon pigg när hon vaknade efter din påringning?? Låter spännande med dom där juicerna. Ha en riktig bra dag när du vaknar. Puss och kram <3

2011-04-22 @ 09:55:50
Postat av: Pappa john

Ha,ha..det låter spännande med hårfärgningen, jag och Julie skulle nog göra dunder succe om vi skulle öppna en salong, häller i färgen snabbt gnuggar lite och sedan är det klart. Vi skulle hinna med många kunder på en dag, vilka pengar vi skulle tjäna..ha,ha..härligt att det går så bra för dig där borta i stora landet. Låter gott med dom där juicerna. Ha en bra dag när du vaknar. Puss och Kram pappa

2011-04-22 @ 10:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0