Bästaste Värdmamman ever!

Idag har jag inte gjort mycket, eller så har jag gjort för mycket... jag vet inte? Hur som helst, det var en mycket lugn morgon. Vi lekte ute då det var otroligt varm idag, 20 grader C OM inte MER! och det är ju inte helt fel. Årets första vattenkrig hölls och barnen var så blöta det bara gick. Efter att de bytat kläder och blivit en aning torrare så var det dags för lite picknick. Nutella och jordnötssmörsmacka, inget för mig så jag värmde bara lite soppa och åt. Älskar den soppan (potatis- och purjolöksoppa)

Under eftermiddagen gjorde jag inte mycket, kollade biljetter till Minnesota som jag åker till nästa månad för att hälsa på Lisa (släkt). Kollade facebook och mailen och det vanliga och pluggade lite mer på körkortet... det går sakta men säkert. haha
När klockan började närma sig halv fem och mina värdföräldrar kommitt hem från deras promenad så hoppade jag in i bilen och styrde den mot IKEA, som ligger endast 15-20 minuter bort. Vilket är underbart. Ibland är det riktigt skönt att komma från Sverige! Var du än är så finns det oftast en IKEA någonstans i samma land. Jag träffade två andra svenska au pairer. vi åt såklart de svenska köttbullarna och sen begav vi oss iväg till shoppen. Handlade lite svensk mat (godis) och sen vart det hemåt igen. U just hav to LOVE IKEA!

Hade en helt underbar kväll med mycket skratt och skoj och gud vet vad! :) Sen skulle jag då boka biljetten bill Minnesota. Min värdmamma fick hjälpa mig då hon hittar alla de billiga priserna. Och då säger hon plötsligt att hon vill betala för min resa, - min 20-års present! Självklart sa jag att hon nte alls behövde göra något sådant och att det var alldeles för mycket, men efter ett par minuters diskuterande och försök till att övertala henne om att jag betalar så hämtar hon sitt bankkort och betalar... Jag har den bästaste värdmamman ever! Den bästa familjen man kunnat hamna i! Allting är perfekt och livet leker! :)

Så den 19 till 22 maj kommer jag att befinna mig i Minnesota och leva livet! Med andra ord, ta det lugnt och inte göra ett skit;)

Jag älskar mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Broder

En HET underbar kväll :o hehe ^^

2011-04-10 @ 11:45:05
Postat av: Emelie

ja;O har du problem med det eller;D

2011-04-10 @ 15:31:57
URL: http://emelieaupairarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0