April!

Jaha, ja då var det ny månad... igen! Det är galet vad tiden går snabbt här borta. Snart har jag spederat 2 månader i det stpra landet. Det längsta jag någonsin varit utan min familj... och MINST 10 till ska det bli. Hur som helst så har början på denna månad varit helt underbart bra! SOlen skiner och jag tror (hoppas) verkligen att våren är på väg nu. Det har varit fullt upp denna helgen i april. Då jag inte uppdaterade igår så får ni en liten extra uppdatering om gårdagen idag istället!

Fredagen den 1/4-2011
Finally fredag och snart helg... ja det var så mina tankar var i huvudet. Fredagen var ganska lugn. Alla var friska idag, tack gode gud. J började som vanligt skolan på morgonen. Mamma J körde honom till skolan denna dag så jag fick ta hand om baby B. Han var lite fuzzy till att börja med, men somnade efter lite mat och vaggning i famnen. Dock vaknade han upp varje gång jag försökte sätta mig ned med honom så jag fick stå upp/gå runt med honom. Men det hae jag inga som helst problem med! Söt bebis!! Mamma J kom hem med smoothies till alla så vi partajade på det innan vi plockade undan leksakerna, tog på oss ytterkläderna och gick ut. Vi lekte sedan utomhus, tillsammans med grannbarnet, L, i runt en och en halv timma innan det började regna och vi gick in. Jag gjorde lunch och vi åt. Packade ner S alla grejer till skolan och packade sedan in oss i bilen. Vi körde S till skolan idag då det regnade ute (S, som hatar att gå var överlycklig).

Vi körde vidare, mamma J gjorde några ärenden, jag satt kvar i bilen och vaktade ungarna. Svårt jobb då den ena sover och den andra sitter somklistrad framför Wiggles;) Sen körde vi hem, la ner Q för hans nap time och sen kollade jag runt lite på datorn. Fixade lite med min amerikanska bank, facebook, msn, ja, men det vanliga då med andra ord. Jag pluggade även lite till körkortet. Jag kärde mig att istället för 2 månader så kan jag köra på det mitt svenska körkort i tre månader... haha, användbar fakta där ja! Men målet är att ta körkortet innan jag fyller 20.

Jag körde och hämtade pojkarna från skolan, vi körde hem, tog det bara allmännt lugnt. Jag och J körde lite senare till biblioteket då han ville låna lite filmer till hans sleepover som han skulle ha med en vän.

När klockan blev 18.15 lämnade jag huset för att plocka upp D (colombia) och sedan köra downtown för att möta upp D (tyskland) för att gå på biopremiären av Hop, som är en söt påskfilm. Efter filmen, som för övrigt var riktigt gullig och bra, körde vi till Marianos, handlade lite mat och körde hem till mig. Vi startade en film, ganska dålig, så vi startade nästa... inget vidare den heller så vi började prata och det slutade med att vi spelade UNO och åt kakor som min bästatse VM hade gjort till oss med insiration från filmen HOP! Hon hade också lämnat en mycket söt lapp till mig! *happyface* =D
Så vi spelade UNO till midnatt innan jag skjutsade hem flickorna och sen gick jag själv till sängs efter en lång, men mycket perfekt dag med bra slut!

Lördagen den 2/4-2011
Vaknade upp, duschade och gjorde mig iordning och sen begav jag mig upp för trappan. Denna vackra morgon kände jag för scones, så jag bakade några. God frukost. Efter frukost var det chill på hög nivå. Pojkarna spelade Xbox på ovanvåning och jag tog det lugnt på nedervåning. Men efter en timma eller två så tog jag med mig S och Q till en park och där lekte vi ett bra tag tills det började regna. Vidare till Marianos för at handla snacks till bion (barnen ville se Hop så tog med dem på den!). Vi åkte hem, åt lite lunch och sen gick vi vidare till bion. Efter bion gick vi hem (lämnade av S och J hos deras vänner) och jag chillade. Vi 17.30 kom D och D (tyskland) och hälsade på. Vi pratade och kollade Megamind. Vi gick iväg för att hämta J och S och på hemvägen mötte vi Colombia som var ute och gick med sina barn. Haha, fyra au pairer var nu ute och gick tillsammans. Vi pratade och roade oss med att kolla på medan barnen lekte och sen skiljdes vi åt och vi fortsatte filmtittandet. C kom och skulle sitta barnvakt åt baby B, jag nattade Q och sen var det skitsnack på hög nivå xD Mina VF gick ut och åt middag idag så jag och C hade barnen. Tyskarna var dock kvar och tyckte det var väldigt roligt med en bebis så vi behövde inte göra så mycket:)

I alla fall, klockan blev mycket och nu har alla gått hem och jag ska krypa ner i min varma och gosiga säng. nu har jag i alla fall uppdaterat er om vad so händer här på andra sidan Atlanten, så att ni vet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0